Összefüggő európai kerékpárút-hálózatra van szükség

A kormány elkötelezetten dolgozik azon, hogy a kerékpározás biztonságos, kényelmes, akadálymentes és egyre népszerűbb legyen Magyarországon – jelentette ki Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár a Mohácson megrendezett nemzetközi kerékpár-turisztikai konferencián, 2014. november 28-án. A tanácskozáson a hazai kerékpáros turizmus fejlesztési lehetőségeiről és az EuroVelo projekt eddigi eredményeiről számoltak be a szakemberek.

Hazánkban a különböző közlekedési módokon belül a kerékpáros közlekedés aránya országos szinten 19%, ami magasan meghaladja az európai uniós átlagot. Az elmúlt években nemcsak a kisebb vidéki településeken, hanem a nagyvárosi közlekedésben is dinamikus fejlődés figyelhető meg ezen a téren – mondta el Becsey Zsolt.

Kitért arra is: a kormányzat fontos feladatának tekinti, hogy a biztosítsa és javítsa a kerékpáros közlekedés alapvető feltételeit. Ezt elősegítendő már elkészültek a fejlesztéseket megalapozó célkitűző dokumentumok, így a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia (Stratégia) és az annak részét képező Országos Kerékpáros Koncepció és Hálózati Terv. Utóbbi a Stratégia általános törekvéseit követve határozza meg a kerékpározás területén a közép- és hosszú távú célokat, és a megvalósításukhoz szükséges eszközöket – közölte a helyettes államtitkár.

Összefüggő európai hálózat kell

Becsey Zsolt a hazai kerékpáros fejlesztések fontos prioritásaként jelölte meg az összefüggő európai és – az ennek részét képező – hazai országos kerékpárforgalmi hálózat kialakítását. A kerekpáros közlekedést a közlekedési rendszer fontos elemének kell tekinteni, amelyet a biztonságos, kényelmes és akadálymentes biciklis közlekedés feltételeinek megteremtésével kell integrálni a teljes közlekedési rendszerbe.

A helyettes államtitkár beszédében emlékeztetett: a 2010–2014-es kormányzati ciklusban több mint 530 kilométernyi kerékpárút épült meg. Becsey Zsolt arról is tájékoztatott, hogy már előkészítés alatt áll az EuroVelo 6 útvonal Rajka–Budapest szakaszának megépítése, a Balatoni Bringakör komplex fejlesztése és a Budapest–Balaton útvonal létesítése. Emellett több kerékpárút-építés van folyamatban többek között a fővárosban, a Velencei-tónál és a Fertő-tó térségében is. A további fejlesztések alapjául szolgál majd az a várhatóan jövő tavaszra elkészülő felmérés, amely Magyarország teljes területére kiterjedően számba veszi a kerékpáros létesítményeket.

Vasfüggöny-kerékpárút Magyarországon is

Az „Iron Curtain Trail: Fenntartható közlekedés a Vasfüggöny Nyomvonal (Eurovelo 13) mentén” című Nemzetközi kerékpár-turisztikai konferencián a szakemberek az európai kontinens országait összekötő, 14 kerékpáros útvonalból álló hálózat legújabb eleméről tanácskoztak. A Vasfüggöny Nyomvonal az EuroVelo hálózat a 13-as számú útvonala. Ez az európai kerékpárút-hálózatok közül a leghosszabb – 10400 km –, amely magában foglalja a teljes magyar-osztrák, magyar-szlovén, magyar-horvát és magyar-szerb határszakaszt. A Vasfüggöny Nyomvonal projekt célja, hogy az útvonal délkelet-európai szakasza (Szlovákiától Törökországig) is felzárkózzon a fejlettebbekhez, javuljon a térség elérhetősége kerékpáron, kapcsolat alakuljon ki a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés között.


Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?