Öt járattal tér vissza Budapestre a Ryanair

Az ír fapados légitársaság vezérigazgatója, a kőkemény tárgyalási stílusáról és botrányos kijelentéseiről is híres Michael O’leary személyesen jelentette be Budapesten, hogy öt járatot indít a Ryanair márciustól a Liszt Ferenc repülőtérről.

A járatindítást bejelentő sajtótájékoztató előtt Puskás Öcsi mezével ajándékozta meg az ír üzletembert Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottságának elnöke, amelyet O’Leary azon nyomban magára is öltött.

Piros mezben, kezében focilabdát forgatva, marketinges kolléganőjét leállítva O’Leary maga ismertette a Ryanair magyarországi visszatérésének részleteit.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a legnagyobb forgalmú európai légitársaság (tavaly 75 millió utas, miközben a második helyezett Lufthansa csak 44 milliót, míg a harmadik easyjet 37 milliót szállított) 1400 útvonalon repül, 50 város között. Mindezek mellett a Ryanair a legpontosabb légitársaság címet is kiérdemelte.

Kivonulás után visszatérés

O’Leary szerint a lényeg, hogy „Olcsóbbak és pontosabbak vagyunk, mint bárki más.” A járatindításhoz csak a „gazdag” budapesti repülőtér üzemeltetőivel kellett megegyezniük.

A szerződés tető alá hozásában jelentős szerepet játszott a Magyar Turizmus Zrt. is: „A Magyar Turizmus Zrt fontos szerepet játszott abban, hogy visszajöttünk erre a picit drága repülőtérre” – fogalmazott O’Leary, aki az idén azt reméli, hogy idén 80 millió fölé megy forgalmuk, részben az új budapesti járatok jóvoltából.

Emlékezetes, hogy a Ryanair 2006 és 2010 között már repült Budapestre, utóbb azonban nem tudtak dűlőre jutni a reptér vezetésével az árakról, emiatt kivonultak.

O’Leary emlékeztetett arra, hogy 2008-ban volt a csúcs, amikor 0,4 milllió utasuk volt már Budapesten.

Március 12-én indulnak az új járatok a Liszt Ferenc repülőtérről öt városba: Bristol, Dublin, Birmingham, London (Stansted) és Bologna felé. Ez hetente összesen 80 járatot jelent. Indulásként egymillió repülőjegyet 9,99 euróért kínálnak mostantól.

Bánki Erik fontosnak tartotta megjegyezni, hogy most sikerült helyre hozni előző kormány hibáját, amely ahhoz vezetett, hogy kivonult a légitársaság.

Bánki szerint a Ryanair lépése előnyös számunkra, mivel az Európai Unióval és az IMF-fel folytatott tárgyalások során bizonyítja, hogy hazánk megállja a helyét a gazdasági válságban is. „Mindent megteszünk, hogy sikeres legyen” – tette hozzá és megemlítette, hogy egyedi adókedvezményt is sikerült kiharcolni a visszatéréshez a költségvetési vitában.

200 ezer plusz vendégéjszakát hozhat

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 1,5 éve, amikor átvette a társaság irányítását, az elsődleges célja a Ryanair visszacsábítása volt. A számok is azt bizonyítják, hogy hiába csinálunk marketinget, ha nincs járat, nem tud annyi turista érkezni. Horváth elmondta, hogy 2000-ben 300 ezer angol vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ez a szám 2005-ben 830 ezerre nőtt, míg a Ryanair kivonulása után 2010-ben már csak 510 ezer volt a britek vendégéjszakáinak száma.

„200 ezer vendégéjszakát várunk pluszban az új járatoktól” – emelte ki Horváth, majd hozzátette, hogy közös marketinget végez a nemzeti turizmusmarketing szervezet Bolognában, a brit és az ír piacon a fapadossal. Erre az újjászervezett Légi Marketing Alap nyújt lehetőséget.

Hazánk számára kulcsfontosságúak ezek a járatok, mivel az Egyesült Királyság a harmadik, Olaszország pedig a negyedik legjelentősebb küldőpiacunk. Horváth Gergely reméli, hogy jövőre új járatok születését ünnepelhetjük.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója így kommentálta az eseményt: ”Nagyon örülök, hogy ismét köszönthetjük a Ryanairt a Budapest Airport diszkont légitársaságainak körében. A repülőtér által hivatalosan meghirdetett kedvezmények valamennyi diszkont légitársaság számára egyformán rendelkezésre állnak, minden bizonnyal ez is közrejátszott abban, hogy a Ryanair a budapesti járatok újraindításáról döntött. Az MT Zrt.-vel közösen kidolgozott járatfejlesztési stratégiánk jól szolgálja a repülőtér, a légitársaságok és a magyar idegenforgalom érdekeit is.”

Akár 50 új járat is lehetne Budapestről?

O’Leary kiemelte, hogy céljuk meggyőzni a Budapest Airportot, hogy nőjenek együtt. „Segítsenek nekünk új járatokat nyitni, hiszen a következő évek során akár 25-50 vagy 100 járat is lehetne Budapestről.”

O’Leary kérdésre válaszolva megjegyezte, hogy tervezi, hogy egy kínai gyártótól vásárol repülőgépeket, de azok legkorábban 2016 körül állhatnak forgalomba. Azt is elmondta, hogy 2-3 éven belül nem indít transzatlanti járatot, mert nem lehet olcsón interkontinentális repülőgépet vásárolni a piacon az Öböl-térség kereslete miatt. A Ryanair számításai szerint az öt járat akár 200 új munkahelyet is teremthet a Budapest Airportnál.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?