Ráígértek a Marriottra a kínaiak

Bár tavaly óta már megvan a Starwood Hotels & Resorts vevője - a szállodaláncot 12 milliárd dollárért veszi meg a Marriott International -, egy kínai vállalat most "kéretlen" ajánlatot tett számukra, a vételi ár pedig történetesen magasabb, mint a Marriott által kínált összeg.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai gazdaság növekedésének lassuló üteme ide vagy oda, a kínai cégek az utóbbi években intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek Európában és az Egyesült Államokban, már ami a befektetéseket illeti.

Ennek egyik legutóbbi példája a szintén kínai, biztosítással foglalkozó vállalatcsoport, az Anbang Insurance Group lépése, amely az amerikai szállodaiparban terjeszkedik: a csupán 12 éve létező cég USA-beli luxusszállodákat vásárol Dél-Kaliforniától New Yorkig, most pedig egy 12,8 milliárd dolláros ajánlatot tett a Starwood Hotels & Resorts Worldwide részére, amely többek között a Westin és a Sheraton márkák tulajdonosa is. Mindezt tette annak ellenére, hogy a hírek szerint a Starwood már elkelt - ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk tavaly novemberben, a Marriott International mintegy 12,2 milliárd dollárért vásárolja fel riválisát, a Starwood szállodaláncot, így a Marriott megerősíti pozícióját, mint a világ legnagyobb szállodalánca. 

A kínai cég ezt rögtön azután lépte meg, miután vételi megállapodást kötött a szintén amerikai Strategic Hotels & Resorts lánccal. 2014-ben az Anbang Insurance Group volt az a vállalat, amely a New York-i Waldorf Astoria szállodát vásárolta meg közel kétmilliárd dollárért.

Nem az Anbang Insurance az egyetlen kínai vállalat egyébként, amelyik nemzetközi vizekre evez: 2015-ben a kínai beruházások Észak-Amerikában és Európában együttesen elérték a 40 milliárd dollárt, melyből a vendéglátásba invesztált pénz több mint hatmilliárd dollárt tett ki. A kínai kiutazó turizmus ugyanis rendkívüli módon fellendült az utóbbi időben, a tortából pedig a kínai cégek is szeretnének egy szeletet.

Forrás: LA Times


Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.