Szabálytalan a felár az üdülési csekkért

Felárat számoltak fel egy soproni szállodában üdülési csekkel történő fizetés miatt, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közli: ez szabálytalan - olvasható az NFH honlapján.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az, aki még idén üdülési csekkel rendezné a számlát, kellemetlen ténnyel szembesülhet: az utalvánnyal történő fizetésnél a szoba többe kerülhet. „Ha üdülési csekkel kívánnak fizetni, akkor az éjszakánként 500 forinttal többe kerül” – hangzott a feltétel, mikor a Világgazdaság Online munkatársai az egyik soproni szálláson próbáltak foglalni. Az egyébként kispénzű vendégekre specializálódott szálláshely nem az egyedüli, amely felárat számít fel az üdülési csekkel fizető kuncsaftoknak. Az utalvány kibocsátásával és ügyfélszolgálati teendőivel ellátott Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. (NÜSZ) szerint ezt a kibocsátó Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvánnyal (MNÜA) szerződött szolgáltatók ezt nem tehetik meg, s a szervezethez már több bejelentés is érkezett.

A szolgáltatók elvben azt a jutalékot kompenzálnák a felárral, amit az MNÜA-nak kell fizetni az üdülési csekk révén befolyt bevételből. Ez azonban legfeljebb hat százalék – tudta meg a Világgazdaság Online az alapítványtól.

Szerződésszegők

Az a szolgáltató, aki szerződést köt az alapítvánnyal a feltételek, s így a költség ismeretében és elfogadásával köti meg a szerződést, valamint a költséget saját kereskedelmi érdekei okán vállalja és ugyanakkor az alkalmazott árakban előre tudja ezt a költségét kalkulálni – írták a Világgazdaság Online megkeresésére. A szerződéskor vállalják, hogy a beváltó nem alkalmazhat negatív diszkriminációt az utalvánnyal fizető vendégnél, a készpénzzel fizető vendéggel szemben. Abban az esetben, ha a beváltó mégis felárat számít fel, akkor nem a szerződésben vállalt kötelezettség-vállalása szerint jár el, vagyis megszegi a szerződést.

“A csekkelfogadási gyakorlatot folyamatosan ellenőrizzük szerződött partnereinknél. Az ellenőrzéseket dokumentáltan, többnyire anonimitásban végezzük, telefonon, elektronikus úton, adott esetben személyesen. Amennyiben a súlyos szerződés-szegés ténye bizonyítást nyer, úgy megszüntetjük a kapcsolatot az érintett szolgáltatóval. Az utalvány felhasználásából eredő negatív megkülönböztetés tárgyában érkező bejelentések száma a szerződések számához képest elenyésző. Ezeket a bejelentéseket a fentiekhez hasonlóan kezeljük, természetesen a bejelentő adatainak teljes diszkréciójával – írta a Világgazdaság Online-nak Karácsony Mihály, az MNÜA elnöke.

A NÜSZ folyamatosan ellenőrzi az elfogadóhelyeket részben fogyasztói bejelentés alapján, részben pedig a kibocsátó alkalmazottai figyelnek arra, ki, mikor számít fel díjat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.