Szallas.hu: 2014-ben is nőhet a belföldi turizmus

(MTI) - A Szallas.hu portál szerint a belföldi turizmus 2014-ben további 3-4 százalékkal nőhet azt követően, hogy előzetes adataik szerint a tavalyi évben a gyenge tavasz ellenére 4,5 százalékkal bővült - ismertette a szakportál felmérésének eredményét csütörtökön.

A Szallas.hu 2013-as évre vonatkozó foglalási adatai szerint megdplázódott a mobileszközökről indított foglalások aránya, ma már ez adja a foglalások 6 százalékát, és minden ötödik szállóvendég SZÉP-kártyával fizetett.
Bár a belföldi turizmus a hűvös, hóviharokkal tűzdelt tavasz miatt gyengén kezdett, a szállásadók számára végül jól alakult a 2013-as év: az egy évvel ezelőttihez képest mintegy 4,5 százalékos növekedéssel zárt az ágazat. A jó eredmény elsősorban az erős nyárnak és a balatoni régió népszerűsége újbóli emelkedésének köszönhető - írták.
A közlemény idézi Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: az online piac részesedése tovább erősödött a szállásfoglalások terén, így várhatóan 12-15 százalék közötti forgalomnövekedéssel lehet számolni. A piac nagyságát mutatja az is, hogy a portálon csaknem 11 ezer belföldi szálláshelyre lehet foglalni. Hozzátette, hogy különösen keresettek voltak a kuponos szállásajánlatok, ez a szegmens 25 százalékkal bővült 2013-ban.
A Szallas.hu statisztikái szerint tavaly a belföldi szálláshelyre átlagosan 53 ezer forintot költöttek az utazók, 8 százalékkal többet, mint 2012-ben. Az apartmanokért a korábbinál 9 százalékkal magasabb árat fizettek, és a kategóriában több foglalást regisztráltak. Ezzel párhuzamosan a panziók népszerűsége csökkent, és a 3 csillagos szállodák eredménye is stagnált, míg a 4-5 csillagos hotelek foglalási számai növekedtek. A családos utazások jelentősége növekedett az elmúlt évben, ezt nyáron az apartmanok, az őszi-téli szezonban pedig a wellness szállók szolgálják ki legjobban - mondta a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.
A portál statisztikái alapján a legtöbb foglalást a somogyi településeken regisztrálták, minden hatodik szállást itt kötöttek le. Somogy megye ráadásul a 2012-es évhez képest csaknem kétszeresére növelte előnyét a második helyen álló Zala megyével szemben. Veszprém részesedése az online szállásfoglalásokból szintén emelkedett, ezzel szemben csökkent Vas, Győr-Moson-Sopron és Hajdú-Bihar megye népszerűsége a belföldi utazók körében.
A városok ranglistájának első tíz helyén nem volt nagy változás a 2012-es évhez képest: még mindig Siófokra utaztak a legtöbben pihenni, a Balaton fővárosát Hajdúszoboszló és Budapest követte a népszerűségi sorban. Balatonlelle ugyanakkor kiesett az első tízből, helyette Szeged került a legkeresettebb célpontok közé. Zalakaros foglalási számai révén két hellyel előbbre került, 2013-ban már a hetedik legnépszerűbb desztináció volt.

Forrás: MTI


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.