Idén se nőtt a Balaton idegenforgalma

A KSH 2010 szeptemberéig mért adataiból úgy tűnik, nem heverte még ki a válságot a két régió.

A Közép-Dunántúlon az év első 9 hónapjában 624 ezer vendég 1,856 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 2,1%-kal, a vendégéjszakáké pedig 2,9%-kal marad el a válságos 2009-es év adataihoz képest. A régió vendégeinek háromnegyede volt magyar. Az összes vendég 70%-a Veszprém megyébe látogatott. A küldő piacok közül Ausztria, Németország, Dánia, Lengyelország, Hollnadia, Dánia és Franciaország forgalma egyaránt esett, míg Romániából, Szerbiából és Ukrajnából növekedés volt tapasztalható.

A szállodákban a külföldi vendégek 5%-kal kevesebb, a belföldi vendégek viszont 6%-kal több éjszakát vettek igénybe, mint egy évvel korábban. Elsősorban a gyógy- és a wellnesshotelek forgalma élénkült: a gyógyszállodákban 18%-kal nőtt, a wellnessszállodákban pedig megduplázódott az eltöltött vendégéjszakák száma.

A Balaton sem muzsikált jobban

A balatoni üdülőkörzetben 1,6 millió vendég fordult meg a vizsgált időszak során, ez 5,2%-os csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az időszak alatt termelt 3,5 milliós vendégéjszaka szám 7,5%-os csökkenés tavalyi év első kilenc hónapjához képest. Ezen belül a belföldi vendégjszakák 7, míg a külföldiek 8,2 százalékkal estek. Ugynaúgy, mint a Közép-Dunántúl esetében, a vendégek 3/4-e a Balaton mellett is Magyarországról érkezett. Ez 4,9%-kal kevesebb, mint tavaly, míg a külföldieké 6,1%-kal múlta alul a 2009-es adatot. A külföldiek között a németek vezetik a sort, de az ő érkezéseik száma drasztikusan, 14%-kal csökkent. Kevesebben jöttek Ausztriából, Dániából, Hollandiából, Lengyelországból és az Egyesült Államokból. Nőtt viszont a orosz, ukrán és kínai beutazók száma.

A vendégek az egy évvel korábbinál rövidebb időt töltöttek el a balatoni szálláshelyeken: a belföldiek átlagosan 3, míg a határainkon túlról érkezők 5 éjszakát. A dán, holland és német vendégek megközelítőleg egy hétre foglaltak szállást, az osztrákok viszont kevesebb, mint négy éjszakára maradtak. 2010. szeptember végéig a balatoni szálláshelyek összesen 16,6 milliárd forint bruttó szállásdíj-bevételt értek el, ami folyó áron 12%-kal kevesebb az előző évinél, és az országos szállásdíj-bevételek 17%-át tette ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?