Technikai csődöt jelentett a Malaysia Airlines

Ám ez nem jelenti azt, hogy a maláj légitársaság beszünteti tevékenységét – sőt, az egy hónapja kinevezett vezérigazgató 2017-re ismét növekedést prognosztizál.

A maláj légitársaság sorsa tavaly megpecsételődött, miután két, az egész világsajtót bejáró légikatasztrófa is történt nem sokkal egymást követően: 2014. márciusában a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó gépe tűnt el 239 emberrel a fedélzetén, melyet azóta sem találtak meg, hivatalos nyilatkozat szerint a repülőgép az Indiai-óceánba zuhant, túlélők nincsenek. Júliusban pedig a légitársaság ugyanilyen típusú gépét lőtték le Ukrajna felett, a járaton 280 utas és 15 fős személyzet tartózkodott, akik Amszterdamból Kuala Lumpurba repültek volna. Túlélők ebben az esetben sem voltak.

Ezt követően számos stratégiai lépést kezdett fontolgatni a légitársaság: szó volt például névváltásról és arról, hogy az állam megvásárolja a céget, de új járathálózat létrehozása is felmerült, és körülbelül hatezer alkalmazottat is el kellett bocsátani, mindezt azután, hogy a légikísérők tömegesen mondtak fel a légiközlekedési vállalatnál. Tavaly augusztusban már arról számoltunk be, hogy jelentősen romlott a Malaysia Airlines pénzügyi helyzete az első fél évben: a légitársaság az első fél évben 750 millió ringgit (56 milliárd forint) veszteséget jelentett, amely 65 százalékkal nagyobb a 2013 első félévinél. Ennek következtében a társaság közlése szerint elkerülhetetlenné vált a cég átstrukturálása, amelyre a 370-es és a 17-es járatuk elvesztése előtt is szükség lett volna.

Christoph Müller, akit egy hónapja neveztek ki a Malaysia Airlines vezérigazgatójának, elmondta: a cég csökkenő teljesítménye a két légikatasztrófát megelőzően, azoknál jóval korábban kezdődött, így nem csupán a tragikus események vezettek a technikai csődhöz. Hozzátette, hogy a légitársaság a normál menetben üzemel, és a csőd nem érint egyetlen járatot sem. Christoph Müller korábban az ír Aer Lingus-nál, a belgiumi Sabenánál és a németországi Lufthansánál is vezető pozíciókban dolgozott, „Terminátor” becenevét pedig onnan kapta, hogy bármelyik céghez megy, mindenhol munkahelyek tucatjait szünteti meg.

A Malaysia Airlines 20.000 munkavállalójából jelenleg 6.000 embernek szűnt meg a munkaviszonya, a 14.000 alkalmazott pedig komoly átszervezésre számíthat. A légitársaság szeptember elsején tervezi bejelenteni átmárkázását, ami Christoph Müller szerint nem feltétlenül fog névváltozást is jelenteni. Hozzátette, elképzelhető, hogy bizonyos útvonalakon csökkenteni fogják a járatok számát vagy a gépek méretét. Elmondta továbbá, hogy céljuk az, hogy a 2015-ös évben megállítsák a mélyrepülést, 2016-ban stabilizálják a vállalatot, 2017-ben pedig újra növekedésnek induljanak.

Forrás: BBC


Ha Makao - akkor csak a kaszinó?

Ha Makao - akkor csak a kaszinó? 

Makaóban tényleg sok a kaszinó, de a város korántsem csak ezekről szól.
Málta - a sziget, ahol nem csak a tenger a főszereplő

Málta - a sziget, ahol nem csak a tenger a főszereplő 

A Máltai Idegenforgalmi Hivatal üzleti partnereit invitálta május 16-án, csütörtök délelőtt az ötcsillagos Corinthia Hotel Budapestbe.
Szintet lép a maldív kormány az aktív turizmus híveinek érvei ellen

Szintet lép a maldív kormány az aktív turizmus híveinek érvei ellen 

Elege lett az Indiai-óceán szigetországának irányítóinak abból, hogy országukat kizárólag egy gyönyörű, fehér homokos tengerparttal rendelkező, dögunalmas úti célnak gondolják többen.
Az Eb megdobta a repülőjegy-foglalásokat

Az Eb megdobta a repülőjegy-foglalásokat 

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról.
Huszonkét hajó vált a tűz martalékává Horvátországban

Huszonkét hajó vált a tűz martalékává Horvátországban 

Volt olyan hajó, amelyik el is süllyedt.
Igazi királynak érezheti magát a magyar turista a kubai luxus szigeteken

Igazi királynak érezheti magát a magyar turista a kubai luxus szigeteken 

Harminc ötcsillagos szállodát húztak fel a karibi paradicsomban.
Idén is sok magyar készül Horvátországba

Idén is sok magyar készül Horvátországba 

A helyi önkormányzatok és regionális turisztikai testületek új szerepet kapnak a fenntartható turizmus fejlesztésében.
Új alkoholtörvény Ibizán

Új alkoholtörvény Ibizán 

A nyaralókat 1500 euróig terjedő pénzbírsággal is sújtják, ha az utcán iszogatnak.
Randevúzzon Béccsel

Randevúzzon Béccsel 

Az új Wienliebe Fesztivál célja, hogy megmutassa, Bécsben nem csak élni érdemes, hanem szerethető oldala is van.
Ökotudatos világutazó, az organikus építészet atyja, a természet zseniális művésze

Ökotudatos világutazó, az organikus építészet atyja, a természet zseniális művésze 

Hundertwasser világa Bécsben, az újranyitott KunstHaus Wien-ben.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.