hirdetés

Torkos Csütörtökkel nyit a Gasztroélmények Éve

A Torkos Csütörtök akció célja – az étterembe járás kultúrájának megszerettetésén túl -, hogy a lakosság és az ide látogató külföldiek a gasztronómián keresztül fedezzenek fel újabb magyarországi tájakat, kóstoljanak új, helyi ízeket, ismerjék meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, valamint a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat.

hirdetés

A tavalyi rekodév számai: 10 millió látogató, 25 millió vendégéjszaka (+ 5,4 %), 368 milliárd forint (+14%) bevétel. A Magyar Turizmus Zrt. is nagyban hozzájárult a sikerekhez: megnövelte az elkölthető marketing keretet, együttműködési megállapodást kötött a szakmai szervezetekkel, támogatta új repülőjáratok indítását. 76 kiállításon vett részt, Magyarország népszerűsítése érdekében 3,5 milliárd forint hírértékben generált hirdetéseket, sajtóutakat. Megnyerték Kínát az idei Utazás díszvendégének.

A Turisztikai Világszervezet szerint az utazási élmény egyik legfontosabb elemévé a gasztronómia vált. Az idei eredményeket megalapozandó, a Magyar Turizmus Zrt. meghirdette a Gasztroélmények Évét. Az idei kampányév célja az emblematikus magyar ételek és italok népszerűsítése. A magyar konyha adottságainak hírét jelzi, hogy a Bocuse d’Or májusi, európai döntőjének helyszínévé Budapestet választották. Ezt megelőzően, április az országos piknik hónapja lesz, a szabadon, természetben főzhető ételekkel a középpontban. A Magyar Turizmus Zrt. márciusban indítja a Gasztroélmények Éve honlapját, melyen a szezonalitásnak megfelelően más és más ételcsoportok kerülnek terítékre, hírekkel, receptekkel, gasztrobloggerek írásaival gazdagítva. A Gasztroélmények Éve ernyőkampány jelleggel több külképviseleti és nemzetközi agrármarketing akcióit is felölel.

Itt a Torkos Csütörtök – kezdődik a Gasztroélmények Éve!
Itt a Torkos Csütörtök – kezdődik a Gasztroélmények Éve!

Nyitó rendezvényként a már 11 éve hagyományosan megrendezett Torkos Csütörtök kínálkozott. Dr. Faragó Péter (vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt.) beszámolója szerint több mint 600 vendéglátóhely csatlakozott akcióhoz. A torkoscsutortok.itthon.hu honlapon számos díjnyertes étterem is szerepel, külön listázták a kutyabarát és gyermekbarát fogadóhelyeket. Új, és szerethetőbb arculatot kapott a Torkos Csütörtök, viszont már nem kötelező az alkoholtartalmú italokra 50 százalékos kedvezményt adni. Tavaly a felmérések szerint mintegy 110 ezer vendég torkoskodott ezen a napon.

Kiss Imre, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatója külön hangsúlyozta, hogy a gasztronómia és kultúra szorosan kötődik egymáshoz, a népszokások, a tájegységi és kiemelt ünnepnapok ételeiben megismerhetők a történelmi hagyományok. Az irodalom (nemcsak Krúdy írásaiban) nem véletlenül foglalkozik a konyha művészetével. A gasztronómia magasabb régióit képviselő írásokban múltunk és jelenünk változatossága tükröződik.

Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Betiltsák-e Budapesten a sörbringákat?

Kiadónk társoldalai