Uniós források turisztikai marketingre

Most első alkalommal európai uniós forrásokat is felhasználhat Magyarország a turisztikai marketingben – tájékoztatta a szakmai érdeklődőket Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója az UTAZÁS kiállítás első napján, az UNWTO hivatalos konferenciáján, az Utazás Fórum keretében.

Faragó Péter előadásában kiemelte, a hároméves stratégiában kiemelkedő jelentősége van a turisztikai termékek mellett az agrártermékek promóciójának is, hiszen a kiváló minőségű magyar agrártermékek kulcsszerepet játszhatnak a turizmus élénkítésében.

Nő a gasztronómia szerepe

A Magyar Turizmus Zrt. álláspontja szerint Magyarország versenyképessége mind a turizmusban, mind az agráriumban a magas minőségű, ezáltal jó áron értékesíthető szolgáltatásokban rejlik. Ezért céljaik között szerepel elsősorban olyan akciók, kampányok, kiállítások megvalósítása, ahol a gasztronómiai eseményeket, eladáshelyi akciókat turisztikai akciókkal egészíthetik ki és fordítva. A Magyar Turizmus Zrt. 2012 óta agrármarketing és bormarketing feladatokat is ellát, a társaságon belül működő Agrármarketing Centrummal együttműködve.

Kereslet-kínálat gondok

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese részletesen ismertette a következő évek turisztikai marketingtevékenységét. A társaság célja továbbra is a belföldi utazások ösztönzése, azonban a stratégiájának fókuszában a következő években az ország külföldi népszerűsítése áll. Az MT Zrt. egyik legfőbb elképzelése, hogy a marketingtevékenységet, az értékesítés-ösztönző és regionális kampányokat a szakmai szereplőkkel minden eddiginél szorosabban együttműködve végezze.

A vezérigazgató-helyettes a kihívások között említette, hogy a számok ugyan dinamikusan növekednek, viszont a külföldi promócióban még lemaradásban van a magyar turizmus. Különféle hatások érik a turizmust, úgy mint a versenyhelyzet fokozódása vagy a magasabb elvárt szolgáltatási szint a jelenleginél. Jelenleg ugyan sok minőségi szolgáltatás van a piacon, de a kereslet és a kínálat nincs mindig egyensúlyban. A hatások és a kihívások azonban sok lehetőséget teremtenek a magyar turizmus és a turisztikai marketingszervezet számára. Horváth Gergely ismertette, hogy az elkövetkezendő évek legfontosabb feladatai a turisztikai márka erősítése, az innovatív marketingtevékenység, a hatékony tudásmegosztás, a komplex termékfejlesztés, a nemzetközi együttműködések és a KKV szektor támogatása.

Jól sikerült imázsfilm. Lesz folytatás

A márkakommunikáció fő üzenete, a „Think Hungary – More than expected” vagyis „Magyarország – felülmúlja a várakozásokat” egyszerre utal a hagyományok, értékek újszerű bemutatására, az innovációra és a gyorsan fejlődő, megújuló kínálatra. Erre az ideológiára épült Magyarország új, eddig már többször díjazott imázsfilmje is, melyből szeretnének még hasonlókat készíteni. Egy olyan országimázs kialakítása a cél, melynek központi eleme az egyediség, a más úti céloktól megkülönböztető élményelemek valamint a minőséget kifejező arculat alkalmazása.

A külpiaci munkában a társaság a jövőben minden eddignél fontosabbnak tartja a szolgáltatók bevonását és a külpiacon nem az önálló megjelenést, hanem a térség és az ország egységes piacra vitelét támogatják. Ezért kiemelt jelentőségűek lesznek a külképviseleti akciók, és olyan szakmai partneri összefogások, mint például a Budapest Winter Invitation. Horváth Gergely hangsúlyozta, fő kommunikációs elvük a „támogató szakmai tevékenység”, mely a mindennapi tevékenységben is segítséget nyújt a szolgáltatóknak.

Budapest és Balaton - kiemelt termék

Ösztönözni kívánják az olyan alulról jövő kezdeményezéseket is, mint pl. a Nyugat- Magyarországi termálút. Három fő termékre, az egészség- és ezen belül is a gyógyturizmusra, az üzleti és a kulturális turizmusra kívánnak fókuszálni az elkövetkezendő stratégiai időszakban és továbbra is kiemelt termék marad Budapest és a Balaton.

A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása kedvező változást hozhat a nemzetközi helyezésekben, ahol a nemzetközi rendezvények száma alapján Budapest jelenleg a 17. a világranglistán (ICCA – International Congress&Convention Association szerint). A Magyar Kongresszusi Igazgatóságnak ezért kiemelt feladata lesz az elkövetkezendő időszakban az új kongresszusi központ piaci bevezetésének támogatása továbbá a nemzetközi konferenciák, sportesemények számának növelése valamint a vidéki konferenciahelyszínek piacra segítése.

Új terület: akadálymentes turizmus

A belföldi stratégiával kapcsolatban Horváth Gergely fontosnak tartotta kiemelni, hogy a turisztikai kereslet belföldön tartásával a magyar lakosság utazásra szánt kiadásai belföldön maradnak. A marketingszervezet belföldi tevékenységének fókuszában alapvetően a belföldi kereslet ösztönzése áll, emellett fontos szerepet szánnak a koordinációs és támogató feladatoknak is.

A belföldi forgalomra igen kedvező hatással van a SZÉP-kártya felhasználása, hiszen segít kiegyensúlyozni a vendégforgalom Budapest centrikusságát és szezonalitását, mivel felhasználása jelentősebb az elő- és utószezoni hónapokban. Jelenleg már 1 millió kártya van forgalomban és a belföldi turizmus bevételeiben minden negyedik forint a Széchenyi Pihenőkártyából származik. Ezen kívül a szakember lényegesnek tartotta megemlíteni, hogy az eddig szűk szegmensekben is igyekeznek élen járni, példaként említette az akadálymentes turizmust, mely hatalmas piaci potenciállal rendelkezik.

A Magyar Turizmus Zrt. startégiájában kiemelt szerepet tulajdonít még a tudás alapú fejlesztésnek is, melyre egy új programot is indítanak, a Tudásakadémiát. A Tudásakadémia, melynek központjában a jövő és az üzletszerzés áll, lehetőséget teremt arra, hogy bárhol az országban felvessenek vagy megosszanak különféle új témákat vagy hozzáadják meglévő tudásukat, tapasztalataikat.

A turizmusmarketing stratégia teljes anyaga regisztráció után a következő linkre kattintva megtekinthető: http://szakmai.itthon.hu/turizmusmarketing-es-agrarmarketing-strategia-igenylese

Forrás: Vendég&Hotel Online


Újabb atlétikai csúcsesemény gazdája lesz Budapest

Újabb atlétikai csúcsesemény gazdája lesz Budapest 

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (WA) újabb esélyt adna Magyarországnak.
Húsvéti szafari Nagykőrösön

Húsvéti szafari Nagykőrösön 

A tavaszi szünet első napján újra kinyitja kapuit Magyarország első és egyetlen autós szafari parkja.
Különleges kápolnát tártak fel Veszprémben

Különleges kápolnát tártak fel Veszprémben 

A 80 éve püspökké szentelt Mindszenty József egykori székhelye is megújul a beruházás során.
Banksy-kiállítás nyílik Budapesten

Banksy-kiállítás nyílik Budapesten 

A művész több mint száz alkotását lehet majd megnézni május 3-tól a Király utcai Komplex Kiállítóteremben.
Túrák és családi programok Székesfehérváron

Túrák és családi programok Székesfehérváron  

Íme a legjobb húsvéti programok és kirándulások a városban a hosszú hétvégén.
XIX. századi borospince az Árpád-kori romok alatt

XIX. századi borospince az Árpád-kori romok alatt 

A Wenckheim-pincét egy domb alá fúrták be, melyen a Csolt nemzetség által emelt monostor romjai állnak.
Milyen legyen a Feneketlen-tó környéke?

Milyen legyen a Feneketlen-tó környéke? 

Az április 30-ig véleményezhető terveken új stégek és a tóval kapcsolatot teremtő sétányok láthatók.
Húsvét a Skanzenben

Húsvét a Skanzenben 

Húsvétvasárnap és hétfőn a régi falusi húsvéti ünnepeket kelti életre a Szabadtéri Néprajzi Múzeum.
Hazai projekt az Új Európai Bauhaus Díj jelöltjei között

Hazai projekt az Új Európai Bauhaus Díj jelöltjei között 

A „Együttműködés a közösségekért" című magyarországi projekt célja egy multifunkcionális tér létrehozása a Józsefvárosban.
Váratlan helyről érkezett segítség a budapesti beutazó turizmushoz

Váratlan helyről érkezett segítség a budapesti beutazó turizmushoz 

A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű BBC-műsor, "A Gyakornok" versenyzői legutóbb a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.