Volt egy álmunk

Bármennyire is kereste a pontos évszámot Szarvas Szilvia és Gendur András, a La Perle Noire étterem két tulajdonosa, nem jutottak dűlőre a kérdésben, hogy mikor kezdődött a közös történetük. Így tehát valahogy úgy történhetett, hogy volt két barát a pesti vendéglátós éjszakában, akik sokat beszélgettek arról, milyen is lenne a tökéletes étterem.

Akkoriban a pult két végén állva, közel sem egy párként azt biztosan tudták, hogy a hely elegáns lenne, nyüzsgő, minden este szólna az élő zene, a pincérek sürögnének-forognának az elégedett vendégek között a pazarul díszített, tökéletes ízű fogásokkal, miközben ők néhány jó szóval, egy-két vicces megjegyzéssel kedveskednének a teraszon és az étteremben helyet foglalóknak. Azokon a fáradt éjszakákon született meg még név nélkül a La Perle Noire, amelyről nem gondolták, hogy egyszer valósággá válik.

A négy-öt csillagos útra lépve

Nem sokkal ezután a turisztikai vonalon dolgozó András és a vendéglátást maximálisan jól ismerő és értő Szilvia egy pár lett, és ekkortól családi vállalkozásként álmodtak tovább. Mindketten tapasztaltak voltak a szállodai éttermek üzemeltetésében. Így más-más szemszögből bár, de abban megegyeztek, olyan szállodai éttermet keresnek, amely négy–öt csillagos kategóriájú hotelben üzemel. Mivel a minőségi vendéglátásban hittek, egy percig sem volt kérdés, hogy elegáns, a fine dining kategóriát megcélzó helyet hoznak létre. 2013- ban szinte szembejött velük a Mamaison szállodalánc négy–öt csillagos Andrássy Hoteljéhez tartozó étterem üzemeltetésére kiírt pályázat. És még ugyanezen a nyáron, a tender nyerteseiként, a turisztikai szezon közepén meg is kezdték a működést, rögtön a mély vízbe ugorva.

Az első fél év útkeresése sokszor nem azt az eredményt mutatta, amelyre számítottak. Mert nemcsak az újdonság varázsával kellett megküzdeniük, de azzal is, hogy éjt nappallá téve, folyamatosan együtt vannak. Ma már azt vallják: talán nagyobb részben jó, mint amekkora részben nem ez a szoros együttlét. András szerint „… az a nagy szerencse, hogy munkaidőben nincs magánéletünk, és a szabadidőnkben sincs (nevet), hiszen folyamatos üzemelésű, az év minden napján nyitva tartó helyet találtunk magunknak”.

Gyöngyszem a szépség és kultúra metszéspontjában

„Az Andrássy út, a 202 négyzetméteres beltér és a 170 négyzetméteres terasz mindent megadott, amire addig vágytunk. Az első pillanatban, amikor beléptünk, tudtuk, hol lesz a nyolcvan férőhelyből leválasztott tizenkét fős VIP-rész, ahogy egyszerre néztünk a 12–16 főre kialakított lounge irányába is. A teraszon pedig a szűrt napfény ellenére is láttuk a szürke-fehér vitorlavásznakat és azt, ahogy alatta beszélgetnek vagy hetvenen, akiket a virágok és zöld növények tengerében tudunk vendégül látni. Olyannak képzeltük az egészet, mint egy csúcskategóriás, de megfizethető árú francia éttermet valahol a Montmartre egyik álomszerű utcájában…Bár nálunk a kilátás nem a Sacre Coeur-re nyílik, de az Andrássy út, a szépség és kultúra örökös találkozásának színhelye mindenért kárpótol. Én alapvetően rockzenepárti vagyok, de ha ma meghallom az I have a dream című számot, eléggé magaménak érzem” – vallja kisfiús mosollyal András.

Az elmúlt években mindent ennek megfelelően alakítottak. Kezdve a névválasztással és a mindent körüllengő francia hangulattal. Hiszen ahogy a gyöngy az ékszerek királynője, úgy a fekete és fehér találkozása az elegancia alapvető meghatározója. Amit a belső tér hűen tükröz, megtörve a szürke kellemes árnyalatai mellett a Casa Provenza virágüzlet szemet kápráztató, elegáns halványpasztel vagy fehér csokraival és az ArtLight Stúdió kortárs, minimalista lámpáiból áradó, hangulatos fényekkel. E miliőhöz tökéletesen kapcsolódik a séf, Koncz László alkotói szemléletmódja is. Hiszen az egyedi, iparművészeti tányérokra kreált, mindennap ezer színben pompázó, mégis tökéletes egységet alkotó, mértani pontossággal díszített, francia ihletésű fogásai a mai topgasztronómia úttörőjévé tették a La Perle Noire konyháját.

Trés bien

„Mindig igyekszünk a legjobbak között lenni, és ezt a vendégeink értik és értékelik” – mondja Szilvia a tőle megszokott határozottsággal. Majd hozzáteszi: „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy nemcsak a szakmai elismerések, hanem a vendégvisszajelzések is megerősítették az irányválasztásunkat. Először a Michelin értékelt »ajánlott« étteremnek bennünket, amit azóta is tartunk, majd a DiningCity vendégei tartották a helyünket a legjobb budapesti étteremnek. Ezt a minősítést megszakítás nélkül öt alkalommal újra és újra elnyertük. Ha valaki megkérdezné, hogyan érezzük magunkat így, a harmadik születésnapunk táján, stílusosan talán csak annyit tudnék mondani: Très bien!”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?