A Kölnmesse üzleti eredménye rekordot döntött 2014-ben

A Kölnmesse üzleti eredménye 2014-es évben sokkal jobban alakult a tervezettnél. Árbevétele 231.200.000 €, nettó vesztesége mindössze 3.300.000 €. 2014-ben 81 eseménynek adott otthont, több mint 34.000 kiállítót és 2,1 millió látogatót fogadott. Az év kulcsfontosságú stratégiai lépése pedig a Kölnmesse 3,0 beruházási program elindítása volt.

Kiváló üzleti év volt a 2014-es

A cég éves sajtótájékoztatóján, az Igazgatóság bejelentette, hogy a forgalom elérte a 231.200.000 eurót, ez mintegy 8.000.000 euróval meghaladja az év eleji előrejelzéseket. A cég éves nettó vesztesége mindössze 3.300.000 € volt, mely 16.000.000 euróval jobb a vártnál. "Annak ellenére, hogy nettó veszteséget könyveltünk el, a 2014-es egy kiváló üzleti év volt," értékelte az évet Gerald Böse, a Kölnmesse elnök-vezérigazgatója. "Növekedést értünk el Németországban és külföldön is, valamint világos célokat és perspektívákat fogalmaztunk meg a jövőre nézve."

2014-ben a Kölnmesse összesen 81 kereskedelmi vására és kiállítása több mint 96 ország 34.000 vállalatát, valamint 198 ország több mint 2,1 millió látogatóját vonzotta. A Kölnmesse 23 saját rendezvényt és 26 vendég rendezvényt tartott Kölnben, valamint további 32 kereskedelmi vásárt Németországon kívül. A nagy javulás nagyrészt annak köszönhető, hogy Kölnmesse programjában elsősorban a vezető kereskedelmi vásárokat érintő eredményes fejlesztéseket hajtott végre.

A standterületek méretét növelték

Az AUMA, az iparág ernyőszervezete szerint Németországban 2014-ben az összes vásár látogatói és kiállítói száma 1 %-kal emelkedett, míg a teljes standterületek mérete változatlan maradt. Ezzel szemben a Kölni kereskedelmi vásárok területe mintegy 6%-kal növekdett és az elmúlt 4 év kumulált növekedése pedig meghaladta a 30%-ot. Ez éppúgy érvényes volt a jövőorientált digitális témájú kereskedelmi vásárokra, a DMEXCO és GAMESCOM-ra, mint az olyan hagyományos eseményekre,mint az IMM COLOGNE, ORGATEC, EISENWARENMESSE — International Hardware Fair Cologne, ISM, ART COLOGNE, valamint az olyan kereskedelmi vásárokra mint a H+H COLOGNE és a KIND+JUGEND.

Fejlesztések Németországon kívül

Szépen fejlődtek a különböző üzleti tevékenységek Németországon kívül is, Kínában, Indiábana és más ázsiai országokban, valamint az arab térségben szervezett események. Ehhez a csoporthoz a közelmúltban csatlakozott Törökország az ANUFOOD Eurázsia vásárral és a dél-amerikai piac is. 2014-ben Kölnmesse új leányvállalatot létrehozott Brazíliában, mely az ANUTEC - INTERNATIONAL FOODTEC kiállítást és UrbanTec Brasil-t szervezi. Kolumbia is egy nagyon érdekes jövőbeni piac, figyelembe véve a lehetséges gazdasági potenciált és a jó földrajzi elhelyezkedését Közép-Amerikában.

Kölnmesse 3.0 befektetési program

A Kölnmesse néhány fontos lépést tett 2014-ben. A részvényesek egyetértésével a cég elindította a Kölnmesse 3.0 befektetési programját, ezzel megalapozta, hogy a jövő top kereskedelmi vásárai között legyen a helye, közölte Jürgen Roters polgármester. A Kölnmesse 3.0 egy 3 fázisú projekt, melynek célja a déli csarnok modernizálása, a forgalmi és parkolási helyzet javítása, a csarnokok korszerűsítése, a közlekedési utak fejlesztése. A 2030-ig tartó projekt magába foglalja az új 1-es kiegészítő csarnok (Halle 1 Plus) kialakítását, mely további 10 ezer négyzetméter kiállítási területet jelent, részben a jelenlegi felújítások átmeneti ellensúlyozásaként. További fejlesztések a CONFEX csarnok építése, melynek új formátuma lehetővé teszi a konferenciák és a kiállítások egyedülálló kombinálását, ezen kívül egy új belépő terminált is terveznek a déli csarnoknál egy kelet-nyugati körúttal.

Fejlesztések külső támogatás nélkül

A Felügyelőbizottság már el is fogadta a 200 millió eurós befektetési volument a projekt első fázisára, mely 2020-ig fut. Böse rámutatott, hogy Kölnmesse "a német kereskedelmi vásárok kis exkluzív csoportjának a tagjaként hosszú távon profitot tud termelni, mind a működését, mind a beruházásokat illetően mindenféle pénzügyi támogatás nélkül”

A Kölnmesse 3.0 projekt megvalósítása már elkezdődött. Kiírták az építészeti pályázatot a tervezett új épületekre és a cég elkezdte az új parkoló tervezését. A parkoló, mely mintegy 1700 új parkolóhelyet jelent, a cég első építészeti projektje, mely 2017-re készül el. Az 1-es kiegészítő csarnok (Halle 1 Plus) 2018-ra, a CONFEX csarnok 2021-re, az új terminál pedig 2024-re lesz készen.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?