Kína - a világ legnagyobb turisztikai piaca

A többnapos budapesti eseménysorozat remek lehetőséget biztosított a közép-kelet európai régió szakemberei számára a kínai piac megismerésére és a piaci kapcsolatok kiépítésére. A szakmai konferencia témái a közép- kelet-európai régióba irányuló kínai beutazás valamennyi területét érintette, délután pedig 150 cég részvételével üzleti kapcsolatok kiépítésére került sor.

Nagyszabású eseménysorozat Budapesten

Budapesten találkoztak március 25-26-án a 16 közép- és kelet-európai ország turisztikai koordinátorai, az érintett minisztériumok képviselői, valamint a kínai utaztatásban érdekelt vállalkozások – a cél a kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozások bevonása az együttműködésbe. A miniszteri és államtitkári szintű tárgyalásokból, szakmai konferenciából, valamint kulturális programokból álló nagyszabású eseménysorozat a „Kína – Közép-, és Kelet-európai Turisztikai Promóciós Év” keretében került megrendezésre. A szervezők meghívására Budapestre érkezett Li Jinzao, a Kínai Népköztársaság Nemzeti Turisztikai Hivatalának elnöke, de az eseményen megjelent számos magas rangú állami vezető a 16 KKE országból is. A rendezvényen megjelent az ENSZ Turisztikai Világszervezet (UNWTO) és a Kínai Népköztársaság Nemzeti Turisztikai Hivatalának delegációja, a magyar turizmus állami szintű vezetői, a kínai utaztatásban érdekelt vállalatok képviselői és a KKE országok turisztikai koordinátorai.

A rendezvénysorozat a március 25-i munkacsoport értekezlettel indult, amelyen a közép- és kelet-európai országok képviselői vettek részt. A felek tárgyaltak a közös, kínai nyelvű weboldal (china-ceec.travel) fejlesztéséről, a turisztikai felsőoktatásban rejlő együttműködési lehetőségekről, a vízumpolitikáról és a légi összeköttetések kérdéseiről, valamint a közös marketingakciókról is.

Csütörtökön zajlott az a szakmai konferencia, amelyen a közép- kelet-európai régióba irányuló kínai beutazás valamennyi területét érintette. Az angol-kínai nyelvű szakmai esemény fókuszában a kínai utazási szokások, a tipikus kínai turista portréja, a kínai kiutazási piac jellemzői, a jelenlegi schengeni vízumpolitika és a Kína és Európa közötti légiközlekedés aktuális trendjei álltak. A konferencia mellett, a délelőtt folyamán kétoldalú tárgyalásokra is sor került azon kínai és KKE országbeli felek között, amelyek miniszteri vagy államtitkári szinten képviseltették magukat. (Csehország, Románia, Bosznia-Hercegovina és Magyarország).

Élő adás a konferenciáról

A konferencia előadásait a NetEyes online közvetítése segítségével távolról is figyelemmel kísérhették a szakmai érdeklődők a http://ceec-china.travel/ceec/-/article/china-information-day-conference honlapon.

Délután mintegy 150 cég részvételével valósult meg az a szakmai találkozó, amelyen a KKE régió utazási cégei folytattak tárgyalásokat a kínai utazási cégekkel a jövőbeni üzleti kapcsolatok kiépítése céljából. Ugyanezen a napon este került sor a „Beautiful China” elnevezésű gálaestre, amelyen Kína mutatkozott be az európai utazási szakma képviselői előtt a Budapest Kongresszusi Központban. Ez egyben a „Kína – Közép-, és Kelet-európai Turisztikai Promóciós Év” hivatalos nyitórendezvénye is volt.

A márciusi eseménysorozat lebonyolításán kívül a Koordinációs Központ tovább dolgozik a KKE régió turisztikai kínálatának megismertetésén és összehangolásán. A közös honlap közös kampányok szervezését fogja elősegíteni, e-learning tanfolyamokat és webináriumokat terveznek a szakma szereplői részére. A közép- és kelet-európai felsőoktatási intézmények turisztikai képzéseinek bemutatására egy tavaszi roadshow keretében lesz lehetőség Kína nagyvárosaiban. Folytatódnak a közös kiállítási megjelenések, a központ keresi a további lehetőségeket a bemutatkozásra.

Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ

A Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ elsődleges célja, hogy az együttműködésben részt vevő 16 közép-kelet-európai országot egy turisztikai célterületként népszerűsítsék a világ legjelentősebb turisztikai piacán, a Kínai Népköztársaságban. Az együttműködés három szinten – államigazgatás, nemzeti turisztikai szervezetek és kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozások – valósul meg. A 2014-ben Budapesten megnyitott Koordinációs Központ tevékenységének eredményeként az államigazgatási és turisztikai szervezetek szintjén már elindult a szakmai munka. 2015-ben a következő szintre lépés a cél: a kínai utaztatásban érdekelt üzleti vállalkozók bevonása az együttműködésbe.

Máris mérhető eredmények

A keleti nyitás a turizmusban máris mérhető eredményeket hozott: a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. 2014-ben 20%-kal több, közel 90 ezer kínai vendég töltött el több mint 160 ezer vendégéjszakát, ami 16%-kal haladja meg az előző évi adatot (KSH). 2014-ben a Kínából külföldre irányuló utazások száma 11 millióval, 109 millióra nőtt a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) becslése szerint. 2012 óta Kína a világ legnagyobb turisztikai küldő piaca: az utazásra fordított kiadások mértéke 2013-ban elérte a 129 milliárd dollárt. 2015-ben az üzleti szférára is kiterjed az együttműködés, melynek egyik legfontosabb állomása a március 25-26-án megrendezett eseménysorozat. 

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?