Mobillal nyaral a magyar

Elenyészően kevesen vannak, akik teljesen kikapcsolják a telefonjukat nyaralás alatt – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden negyedik embert zavarja a pihenésben, ha hangosan telefonálnak a közelében.

Mobillal nyaral a magyar a Szallas.hu felmérése szerint – csaknem 12 ezer ember válaszai alapján a megkérdezettek közel 90 százaléka mindössze pár órára tudja nélkülözni a telefonját. Ezen belül nagyjából egyforma azok aránya, akik csak reggel és este, valamint akik ennél is gyakrabban ellenőrzik hívásaikat.

„A válaszadók mindössze két százaléka mondta, hogy a nyaralás alatt teljesen kikapcsolja a telefonját, ötször ennyien vannak azok, akik még a medencéhez is magukkal viszik a készüléket” – mondta Borcsik Beáta, a Szallas.hu marketing menedzsere. A felmérésben megkérdezettek döntő többsége a nyaralás alatt elsősorban azért tartja magánál a mobilt, hogy bármikor elérje a szeretteit. A munka vagy az ismerősökkel való folyamatos kapcsolattartás miatt egyaránt hat-hat százalék számára nélkülözhetetlen egy okostelefon vagy egy táblagép.

„Mivel a mobileszközök a nyaralás alatt is kéznél vannak, egyre gyakrabban használjuk őket szállásfoglalásra akár a nyaralóhelyre történő megérkezés után is – a felmérésünk szerint hétből egy ember élt már ezzel a lehetőséggel” – mondta a Szallas.hu képviselője. A mobilnet kell, a hangosan telefonáló szomszéd nem Nemcsak a szállás lefoglalása előtt, hanem utána is gyakran csatlakozunk a világhálóra – legalábbis a szállásadók többsége szerint a vendégeik legalább háromnegyede igényli a vezeték nélküli internetet.

„Ma már nemcsak a többcsillagos szállodákra jellemző az ingyen wifi, hanem a családok körében népszerű apartmanokban is egyre keresettebb szolgáltatás – mondta Borcsik Beáta. – Korábban például egy sátoraljaújhelyi vendégházban a vendégek még a tulajdonos lakásába is bekéredzkedtek, hogy a privát számítógépén internetezhessenek.” A szakember szerint az internet-elérés iránti igény növekedésében az a trend is szerepet játszik az apartmanok esetén, hogy ma már nem csak a felnőttek használják az okoseszközöket.

A Szallas.hu felmérése szerint a gyerekkel együtt utazó családok 70 százalékában a fiatalabbaknak is odaadják a telefont vagy a tabletet a nyaralás alatt, hogy lekössék a figyelmüket. A mobileszközök széles körű használata ugyanakkor zavaró is lehet, amikor az ember pihenni akar – legalábbis a Szallas.hu felmérése szerint az emberek egynegyedét idegesíti, ha például a közvetlen közelükben valaki hangosan telefonál egy nyaralóhelyen.

A portál a szállásadóktól is megkérdezte, hogy milyen gyakran panaszkodnak a vendégek a mobilhasználat miatt: a válaszadók hét százalékánál fordult már elő ilyen, főleg a hotelek és a panziók jelezték, hogy volt már náluk konfliktus a telefonálási vagy internetezési szokásokból. „Ezekben a szállástípusokban gyakran kerülnek egymás fizikai közelségébe a nyaralók akár az étkezés vagy a wellness-használat során, ezért itt a mobilozás is zavaróbb lehet, mint mondjuk egy Balaton-parti apartmanban” – magyarázta Borcsik Beáta.

A felmérés hátteréről A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként végzett felmérést arról, hogyan használjuk mobileszközeinket a nyaralás alatt. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2015. május 8. és május 18. között került sor. A nem reprezentatív felmérésben 11 792 magyar internetező és 721 magyarországi szálláshely-tulajdonos vett részt.

 

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: Szallas.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.