Több pulykát eszünk

Másfél éves mélypontról kapaszkodott fel a hazai pulykahús fogyasztás, ezzel együtt a személyenkénti 5,5 kilogramm mennyiség jelentős mértékben elmarad a 2004. évben elért eredménytől – hangzott el a Magyar Pulykaszövetség szerdai fórumán, Budapesten. A Hálaadás ünnepe szakmai rendezvény vendége volt M. André Goodfriend, az USA Nagykövetségségének ideiglenes ügyvivője, valamint Kanada Nagykövetségének képviselője.

Kanadában és az Amerikai Egyesült Államokban nagy kultusz övezi a pulykát, a belőle készített ételeket, sőt három település viseli a pulyka valamelyik testrészének a nevét. Az USA-ban évente 242 millió nagytestű madarat vágnak le, Kanadában a mintegy 500 pulykatelep és baromfi vágóhíd 1,6 milliárd kilogramm húst dolgoz fel. Emellett mindkét ország vásárol és exportál pulykát, ennek mértéke 6-7 százalék, illetve Magyarországra főként tenyészállatokat szállítanak. Egy új magyar-kanadai gazdasági egyezmény alapján a közeljövőben megnyílik a magyar baromfi kivitele előtt az út az Újvilág piacai felé, közte a kacsa- és libahúsaink előtt.

Erdélyi István, Magyar Pulykaszövetség elnöke úgy fogalmazott, a pulykahús kedvező termelői ára, a csökkenő takarmányköltségek erősítették a hazai tenyésztést, amelyet serkent egy növekvő állatjóléti támogatás is. A válság következtében néhány éve számos tenyésztő felhagyott az állattartással, jelenleg két nagy vállalkozás, a Gallicoop Kft. és a Gallfood Kft. nevéhez kötődik a hazai pulykatenyésztés és a pulykahús-feldolgozás 70 százaléka.

Szakály Zoltán egyetemi tanár ismertette a baromfihús fogyasztás fogyasztói jellemzőit, vásárlási szokásokat, magatartásokat. A három hazai nagyvárost kikérdező felmérés szerint a baromfihús fogalma kimerül a csirkehús fogalmával, a baromfihús a burgonya után a legnépszerűbb élelmiszerünk. Jelezzük, a sertéshús a 10. egy top50-es listán. A vevők egészségképe alapján a baromfihús jelképezi a fitnesz, a sportos, vagyis az egészséges táplálkozást. Ugyanakkor a baromfifélék közé tartozó pulyka és a kacsa esetében a kutatás nem mutatott ki karakteres megállapításokat, egyik húsféle sincs karakteres pozícióban.

Szakály Zoltán úgy fogalmazott, a sertéshús egyik újabb kihívója többek között a pulyka lesz a következő években, évtizedekben. A lakosság jövedelmének emelkedése esetén nő a hús iránti kereslet, a különböző húsfélék közül azonban leginkább a baromfihúsok népszerűsége emelkedik a leggyorsabban. A kutatás elemezte a baromfihúsokon fellelhető védjegyek ismertségét, elfogadottságát is. A jelölések többségét – a Magyar Termék kivételével – nem ismerik a vásárlók, például a Kiváló Élelmiszer logót a vevők 7 százaléka. 

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.