„Életünk legjobb döntése volt” - itt a SOLINFO sikersztori

Amikor először találkoztak, rögvest eldöntötték, közösen képzelik tovább a jövőt. Egyikük – Szetei Krisztián – 25 nm-es villanyszerelési kiskerüzletet „vitt” Pesten, másikuk – Orbán Zoltán – pedig egész más területen dolgozott, hiszen vidéken szállodai üzemeltetéssel foglalkozott. Zoli (Z) annyit tudott a lámpák, világítás világáról, mint bárki más (vagyis nem sokat), mégis azonnal elkezdték megbeszélni a közös lámpaüzlet bérlésének lehetőségét.

Így is történt. A két srác rögtön nagyot álmodott: a Kertész utcai bemutatóterem, ahová átköltöztették Krisztián (K) miniüzletét, jóval nagyobb volt, mint amekkora józan ésszel vállalható lett volna. Azonban kockáztattak – és bejött.

TIZENKILENCRE HÚZTAK LAPOT

Azonnal kibővítették Krisztián portfólióját: árultak a kiskertermékeken kívül lámpatesteket, és mindenféle felszerelési tárgyat, ami a világítástechnika témán belül (majd később azon túl is) csak belefért. Már vagy öt éve a Kertész utcai bemutatóteremben dolgoztak, amikor elsétáltak egyszer együtt a Zsinagógával szemközt, a Wesselényi utca sarka felé. Meglátták a kétszintes, bérlőre váró üres helyet, és már látták is benne a Magyarországon egyedülálló, kétszintes, kizárólag topminőséget kínáló bemutatótermet, alul hangulatos kávézóval, fentSpot közös, pazar terekkel, ahol mindenütt Tom Dixon lámpák fényei ragyognak, és ahol magyar és máshonnét érkező topdesigntermékek – a világítótesteken kívül székek, asztalok, ágyak és más berendezési és használati tárgyak – kiállítva láthatók, meg persze akár ki is próbálhatók.

SZERELEM ELSŐ LÁTÁSRA

Mielőtt rátérnénk a 900 nm-es kétszintes, Wesselényi utcai luxustér rövid bemutatására, azért érdemes megemlíteni, miképp történt a Tom Dixon lámpák becserké­szése Szetei–Orbán módra. Ugyanis félreértés ne essék, nem az angol topdesignbrand képviselői szálltak repülőre, és jöttek el kezüket tördelve a lelkes magyar srácokhoz, hogy rábeszéljék őket, ugyan forgalmazzák már ezentúl a termékeiket Magyarországon, hanem pont fordítva történt. Krisztiánék itthon pillantották meg először a lámpák királyát egy étterem díszeként, és szerelem lett ez első látásra. Felvették a kapcsolatot az angolokkal (nem volt egyszerű), kértek és kaptak végül teljes 20 percet arra, hogy meggyőzzék a menedzsmentet, náluk alkalmasabb nincs arra, hogy e csodalámpákat Magyarországon forgalmazza. Lehengerlő üzleti terv, magabiztos angolsággal előadva – a felkészülésre mindössze két napjuk volt. És sikerült! Megegyeztek ott helyben (kézfogással, hiszen gentleman körökben ez bőven elég), de persze azért kizárólasságot nem kaptak első körben – az később, sikeres üzletmenetüket látva valósulhatott meg.

WE ARE THE CHAMPIONS

Három éve költözött át a SOLINFO csapata új, kétszintes bemutatótermükbe, a tavalyi lett a topév életükben. A professzionális világítástechnika mellett időközben alaposan kibővült a portfóliójuk: bútorok, kiegészítő design termékek – köztük jelentős mértékben magyar tervezők darabjai – szerepelnek benne. Partnereik a hazai legjobb belsőépítészek, a világ vezető gyártóitól beszerzett termékeiket magánházak berendezői (köztük bőséggel lakossági ügyfelek is), éttermek, szállodák, irodaházak belső tereinek megvalósítói keresik. „Világítástechnikában mi vagyunk a legjobbak” – vallják, és ma már nemcsak egyedülálló választékkal rendelkeznek lámpákból, hanem design-élménykávézót is nyitottak a földszinti térben (amely egyben shopként is funkcionál). Világítástervező irodával is bővült a termékpalettájuk, ahol több mint két évtizednyi tapasztalatukat kamatoztatják. Különleges alakú, exkluzív megjelenésű bemutatótermük, amely egyben a cég tárgyalótere is ügyfeleikkel és lehetséges partnereikkel, annyira egyedien beosztású és berendezésű, hogy akár azt is elhinnénk, ha valaki a fülünkbe súgná, hogy a Mars-komp az egyik szegletből, egy meghökkentő tükör- és üvegkompozíció mögül, némi fényjáték kíséretében hamarosan indul.

De azért ne higgye senki, hogy ezek a fiúk itt és most – a high-design bútorok és dekoratív világítástechnika szinte teljes skáláját bemutatva és kínálva – megállnak majd, és elégedetten dőlnek hátra. Bár ma már a tervezéstől az összeszerelésig vállalják termékeik elhelyezését (saját tervezésű falpanelt is kínálnak már), biztos nem telik el úgy akár a mostani év sem, hogy ne rukkolnának elő valami újdonsággal. „Csak olyannal, ami nekünk tetszik” – vallják. Tervük az, hogy 10-15 év múlva is piacvezetők lesznek majd, de elképzelhető, hogy másképp. „Family business a miénk” – mondják, és tényleg mindenről együtt, közösen döntenek. Csapatuk tagjai is belelátnak az üzletmenet teljes munkafolyamatába, teljesen máshogy működik a SOLINFO, mint egy multicég. Ez lehet sikerük titka? Vagy jó ízlésük és végtelen munkabírásuk? Vagy különleges hozzáállásuk a hozzájuk betérőkhöz? Nem valószínű. Inkább mindez együtt, összeadódva lehet a magyarázat. „Életünk legjobb döntése volt, hogy összeálltunk” – vallják ma is, és eredményeiket látva, úgy tűnik, igazuk lehet.

Forrás: Vendég & Hotel


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?