Erősebb volt az idei szezon

A szállásadók összességében erősebbnek értékelték az idei szezont, mint a tavalyit az Utazok.hu szállásközvetítő felmérése szerint.

Az online szakportál hétfői, MTI-hez eljuttatott felméréséből - amelyet foglalási adatai alapján és közel 170 partnere körében végzett - kiderül, hogy a turisztikai piac szereplői fejlődő, de az időjárás miatt kicsit hullámzó intenzitású szezont tudhatnak maguk mögött. A KSH adatai szerint az első hat hónapban több mint 10 százalékkal nőtt a szállásadók árbevétele, ezt az Utazok.hu felmérése is részben megerősíti: a június-augusztusi időszakban a partnerek közel felének magasabb volt az árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest, és a válaszadók elégedettségi indexe a tízes skálán az 5,8-as tavalyi értékről idén 6,4-re emelkedett.

A közlemény idézi Szennay Andrást, az Utazok.hu cégcsoport ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a telített piacon minden egyes vendégért meg kellett küzdeni, a változó időjárás pedig különösen a vízparti régiókat állította kihívás elé.

A szállásadók 88 százaléka szerint évről évre egyre többen foglalnak interneten keresztül, a vendégek 74 százaléka pedig egyre később foglalja le a nyaralását, és egyre rövidebb időre. A szállásadóknak nagyobb hangsúlyt kell fektetni a specializált szolgáltatások változatosságára és minőségére, hiszen a vendégek idén kevesebbet költöttek az adott helyszínen egyéb szolgáltatásokra, mint az előző években a szálláshelyek 72 százalékának véleménye szerint.

A turisztikai piac résztvevői általában stagnáló vagy csökkenő árakkal (83 százalék) jellemezték a szezont, és a válaszadók fele a kihasználtság terén sem tudott pozitív változást elérni, míg a másik felénél a foglalási eredmények javulása ellensúlyozta az elmaradt magasabb átlagár okozta hiányt.

A megkérdezett szállodáknál általában, így a nyári szezonban is évről évre nő a visszatérők száma. Ez nemcsak a magyar vendégekre, hanem a külföldiekre is igaz: közülük is egyre többen tudatosan ugyanarra a helyre foglalják szállásukat. A külföldiek száma a válaszadó szálláshelyek 41 százalékánál nem változott, de a többi szálláshely 29 százaléka növelni tudta külföldi vendégei számát, és egy szűk réteg - 8 százalékuk - több mint 20 százalékkal.

A belföldi turizmust illetően a nyári szezonban továbbra is a családokra helyezik a hangsúlyt a szállásadók: a válaszadók fele egyértelműen őket jelölte meg elsődleges célcsoportjának, őket követi a wellnessturizmus két célpontja: a fiatal párok és nászutasok, illetve az idősebb korosztály. Az Utazok.hu cégcsoportnak több tematikus honlapja van, a weboldalak több mint 650 ezer regisztrált felhasználója van és éves szinten 4,5 millióan látogatják.

Forrás: utazok.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?