Szállodák a patyolattisztaság és a takarítási fóbia között

A hotel.info elárulja, hogy mi a helyzet a tisztaság tekintetében a Budapesten és más fontos világvárosokban található szállodákban, és hogy a vendégek hogyan tudnak helyben érvényt szerezni kéréseiknek, ha elégedetlenek a higiéniával.

Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kellene lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál, a hotel.info több mint hatmillió szobát foglaló ügyfél értékelése alapján vizsgálta meg, hogy mely városok szállodáiban ügyelnek valóban a tisztaságra és hol kezelik a kérdést kissé hanyagul.

 Mindenekelőtt: „A magyar szállodák tisztasága összességében jó” – mondja örömmel a felmérés eredményével kapcsolatban Ralf Priemer, a hotel.info marketingigazgatója. Így Magyarország 8,13 ponttal Ausztria (8,40) és Románia (8,37) mögött az európai középmezőnyében helyezkedik el. A jó eredményhez Budapest (8,20) is hozzájárult. Lényegesen kevesebb pontot adtak értékelésükben az Egyesült Királyságban (7,66) vagy Dániában (mindössze 7,51 pont) megforduló szállodavendégek. 

A 10 legjobban teljesítő világváros

1. Tokió 8,93 1. Rio de Janeiro 7,29

2. Varsó 8,76 2. London 7,52

3. Szöul 8,73 3. Oslo 7,53

4. Pozsony 8,544. Amszterdam 7,58

5. Szófia 8,54 5. Koppenhága 7,60

6. Moszkva 8,45 6. Párizs 7,63

7. Lisszabon 8,41 7. Athén 7,68

8. Helsinki 8,40 8. São Paulo 7,69

9. Bangkok 8,36 9. Brüsszel 7,71

10. Bern 8,35 10. Kijev 7,71

A 10 legrosszabbul teljesítő világváros

1. Rio de Janeiro 7,29

2. London 7,52

3. Oslo 7,53

4. Amszterdam 7,58

5. Koppenhága 7,60

6. Párizs 7,63

7. Athén 7,68

8. São Paulo 7,69

9. Brüsszel 7,71

10. Kijev 7,71

Tisztaság helyett szamba

Jelentős világvárosokkal összevetve különösen a tokiói szállodaipar ragyog. Varsóban (8,76) és Szöulban a szállóvendégek – az ismert szólással élve – a földről ehetnek. A szállodaipar Moszkvában is (8,45) remekül teljesít.

Brazília azonban öngólt rúgott: a labdarúgó-világbajnokság nagy esélyt adott a rendező ország szállodáinak, hogy javítsák renoméjukat. A világbajnokság körüli felhajtás azonban szemmel láthatóan oly sok izgalomra adott okot, hogy „takarításra“ már nem maradt idő. Az előző évhez képest – amikor nem rendeztek világbajnokságot – mind Rio (7,29), mind São Paulo (7,69) lényegesen rosszabb osztályzatot kapott a tisztaságra és a higiéniára. De annak érdekében, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket, az európai, például a londoni (7,52) szállodák esetében is hasznos, ha foglalás előtt vetünk egy pillantást az online értékelésekre. A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan.

Reklamáljon azonnal, ha hiányosságot tapasztal

Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, ill. szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen.

Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – magyarázza Ralf Priemer. „Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.”

Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani. Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni.

Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.

Forrás: Vendég & Hotel


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?