Több évszázadnyi SZÉP-kártyánk van még

Még mindig csaknem 4 milliárd forint – vagyis nagyjából 200 ezer vendégéjszaka – van a SZÉP-kártyákon a 2012-ben elutalt összegekből, pedig az utalványok beváltási ideje hamarosan lejár. A juttatás révén a Szallas.hu statisztikái szerint többen jutnak el wellness-szolgáltatást nyújtó hotelekbe.

A Nemzetgazdasági Minisztérium adatai szerint március végén még 3,9 milliárd forint volt a SZÉP-kártyákon a 2012-ben utalt összegekből, amit az érvényben lévő szabályozás szerint idén május 31-ig lehet felhasználni. „Ez a belföldi SZÉP-kártyával lefoglalt üdülések átlagos értéke és hossza alapján csaknem kétszázezer vendégéjszakára lenne elegendő, vagyis több mint ötszáz évnyi pihenésre lehetne beváltani” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Úgy tűnik azonban, hogy a szoros határidő ellenére még mindig nem használjuk ki maximálisan a lehetőséget: a SZÉP-kártya felhasználásának aránya 2014 első két hónapjában csökkent a tavalyi adatokhoz képest. Míg 2013-ban átlagosan a szállásfoglalások 23 százalékánál váltottak be SZÉP-kártyát, addig idén januárban csak 16, februárban pedig csak 15 százalékban használták ezt a juttatást a magyarok a Szallas.hu adatai szerint.

A tavalyi évben a legtöbb utalványt júliusban váltották be az utazni vágyók, de a SZÉP-kártya felhasználásának aránya az összes szállásfoglaláson belül májusban volt a legnagyobb – valószínűleg akkor is sokan hagyták az utolsó pillanatra a juttatások felhasználását. „Idén azonban ügyelni kell arra, hogy a húsvét és a tavaszi szünet, valamint május elseje közel esik egymáshoz. Erre a két-három hétre sokan terveznek pihenést, és már most keresgélni kell a szabad szálláshelyeket” – figyelmeztet Szigetvári József.

Wellnessre váltjuk a SZÉP-et

A Szallas.hu statisztikáiból az is kiderül, hogy SZÉP-kártyával az átlagosnál többen foglalnak wellness-szállodákba. A nem utalvánnyal fizetőknek csak egyötöde választott ilyen plusz szolgáltatást kínáló szálláshelyet, míg SZÉP-kártyával minden harmadik foglaláshoz tartozott wellnessprogram. Igaz, ilyenkor bőkezűbbek is vagyunk: egy-egy foglalásra átlagosan több mint ötvenezer forintot szántunk, ha SZÉP-kártyát is beváltottunk, míg enélkül csak átlagosan 37 ezer forintot költöttünk 2013-ban. „Az adatainkból az látszik, hogy az utalvány minőségi ugrást eredményez az üdüléseknél. A felhasználók olyan szálláshelyeken, olyan szolgáltatásokra váltják be a SZÉP-kártyát, amelyeket máskülönben nem tudnának igénybe venni” – tette hozzá a Szallas.hu ügyvezetője.

Ezzel magyarázható az is, hogy a SZÉP-kártyák legnagyobb részét – 47 százalékát – hotelekben használtuk fel 2013-ban. „Bár a tavalyi évben összességében már többen foglaltak apartmanba vagy vendégházba, mint szállodába, a SZÉP-kártyával elérhetőbbé váltak a több kényelmi szolgáltatást kínáló, emiatt jellemzően drágább hotelek is a magyarok számára” – magyarázta a portál vezetője.

Forrás: Vendég & Hotel

Forrás: Szállás.hu


Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?