Az utasok tolták be az orosz repülőgépet

 „Hölgyeim és Uraim, itt a kapitány beszél és az Önök segítségét kéri” – hangzott el a Szibériai UTair csoporthoz tartozó Katekavia légitársaság egyik TU-134-es járatának parancsnokától.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pilóta nem tudott elindulni Igarka repülőteréről, hogy a szintén szibériai Krasznojarszkba repüljön. A gép ugyanis több mint 24 órát állt az előtéren, ahol mínusz 51 fok volt és a gumik a betonhoz, a fékek pedig a fémtestekhez fagytak. A többszöri erőlködés ellenére a gép képtelen volt elgurulni.

A repülő 74 utasa közül az erősebbek visszaöltöztek a téli meleg holmikba, és a gépből kiszállva a repülőt két oldalon, a szárnyak belépő élénél megragadva hátra tolták. Munkájuk végeztével – és a parancsok köszönetével – visszaszálltak a gépbe, mely rendben elindult és célállomására meg is érkezett.

{youtube|id=TE8Lq6jSnoc}

Zsaluzek Endre, a MALÉV egykori mérnöke és a korábbi szovjet repülőtechnika kiváló ismerője elmondta, hogy a Tupolev 134 típus parkolófékjét úgy kell beállítani, hogy a kabinban a pedálra erőteljesen rálépnek, mikor is egy szelep nyílása után rámegy a nyomás fékekre, melyek befognak és egy karral ezt az állapotot rögzítik. A kiengedés, mely most nem volt lehetséges az extrém hideg miatt, hasonlóképpen működik, csak visszafelé. A befagyott állapotban a 30 tonna plusz rakomány körüli gépet a „Push back” traktoroknak sem sikerült megmozdítani. Szerencsére ennél a típusnál a viszonylag földközelben lévő szárnyélek a földről könnyen elérhetők, bár ezek erőszakos nyomogatása nem egészen megnyugtató jelenség.


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.