Biokerozin-korszak kezdődött a KLM-nél

A Holland Királyi Légitársaság ma újtára indította a bioüzemanyaggal működő, 80 járatból álló sorozatát. A járatokat EMBRAER 190-es típusú repülőgépekkel üzemelteti majd a társaság. A kísérleti időszakot hatékonyságmérésre is használják - közölte pénteken a légitársaság.

A bioüzemanyaggal működő járatok az oslói Avinor repülőtérről indulnak, amely az első reptér, ahol csővezetéken keresztül áramlik a bioüzemanyag. A KLM Cityhopper által üzemeltetett gépeket vezetékről és tartálykocsiról egyaránt tankolják. Így a vállalat mérni tudja a bioüzemanyag hatékonyságát a kerozinéhoz képest.

A járatsorozat ideje alatt 100%-os, RSB (Roundtable on Sustainable Biomaterials) által hitelesített camelina olajat használnak, amely megfelel az EU RED előírásoknak. Az üzemanyagot az ITAKA (Initiative Towards SustAinable Kerosene for Aviation) projekt keretein belül készítik az Air BP és a SkyNRG közreműködésével.

Az ITAKA-t a légiközlekedési és üzemanyag szektor vezető vállalatai hozták létre. Közösen dolgoznak fenntartható bioüzemanyag létrehozásán és tesztelésén a légiközlekedés iparágában. A cél eléréséhez az Európai Bizottság nyújt anyagi támogatást. A bioüzemanyaggal működő járatokat részben a KLM Corporate BioFuel Program partnerei finanszírozzák: ABN AMRO, Accenture, CBRE Global Investors, FMO, FrieslandCampina, City of Amsterdam, Heineken, Loyens & Loeff, PGGM, Perfetti Van Melle és a Schiphol Group.

A KLM célja a CO2 kibocsátás 20%-os csökkentése 2020-ig (a 2011-es szinthez képest). Ennek érdekében a vállalat folyamatos fejlesztéseket végez: flottaújítás, bioüzemanyag használata és a repülési hatékonyság növelése. Az Embraer 175-ös üzemanyaghatékonysága nagyságrendekkeljobb a flotta gerincét alkotó Fokker 70-es gépekhez képest. Az Embraer 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt.


Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.