Disztribúciós díjat vezet be a Lufthansa

A Lufthansa Csoport légitársaságai – a Lufthansa, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Swiss – a kereskedelmi stratégia újrahangolásával kívánják nyereségesebbé tenni működésüket. A Lufthansa Csoport arra számít, hogy a (sztrájk miatt felmerülő költségeket nem tartalmazó) korrigált EBIT-értéke az idén meghaladja az 1,5 milliárd eurót. Az új kereskedelmi stratégia célja, hogy a jövőben az árbevétel minél nagyobb része származzon közvetlenül a repülésből, hiszen az utas ekkor veszi igénybe ténylegesen a szolgáltatást.

Jens Bischof, a német légitársaság igazgatósági tagja és kereskedelmi vezérigazgató-helyettese elmondta: „Mostanáig folyamatosan csökkent légitársaságainknál a repülőjegyek értékesítéséből származó árbevétel. Míg az értéklánc többi szolgáltató és rendszerszállító partnere egyre nagyobb nyereséghányadot és megtérülést ér el, a mi tagvállalataink egyre kevesebbet keresnek annak ellenére, hogy valójában ők nyújtják a repülési szolgáltatást. Kereskedelmi stratégiánk újrahangolásával szeretnénk megfordítani ezt a trendet.”

A légitársaságok ezért rugalmasabban és modulárisabban nyújtják a jövőben szolgáltatásaikat – egyénre szabott árakkal és kiegészítő szolgáltatáselemekkel. A turista osztály korábban bejelentett, csoportszinten érvényes új díjszabási koncepciója – a Light, Classic és Flex opciók bevezetése – révén az utasok 2015 nyarától maguk választhatják ki a kívánt szolgáltatásokat az európai járatokon. A fenti márkaneveket viselő díjszabások alapján különféle szolgáltatásokat állíthatnak össze, hogy ténylegesen „csak azért kelljen fizetniük, amire szükségük van.” A testre szabottabb szolgáltatások jobban tükrözik az utasok preferenciáit.

A költségek differenciálása

Az új kereskedelmi stratégia részeként a Lufthansa egyértelműbben differenciálja a költségeket a különféle értékesítési csatornákban. Globális disztribúciós rendszerek (GDS) használatakor a költségek jelenleg jóval magasabbak, mint a többi foglalási rendszer, például a társaság saját online portálja, a www.LH.com esetében. Ezek a költségek a Lufthansa Csoport egészére vetítve éves szinten elérik a százmillió eurós nagyságrendet. Ugyanakkor a GDS-szolgáltatásokat elsősorban az értékláncban működő egyéb partnerek veszik igénybe. Jelenleg számos szolgáltatást a Lufthansa Csoport légitársaságai fizetnek, de csupán részben veszik őket igénybe. A jegyfoglalási és -feldolgozási alapfunkciók mellett a GDS-szolgáltatások számos kiegészítő elemet is tartalmaznak. Ilyen például a több légitársaságra kiterjedő globális ajánlatok kombinálása és foglalása, az integrált foglalás és a számlafeldolgozás.

A disztribúciós díj bevezetése

2015. szeptember 1-től a Lufthansa Csoport légitársaságai ezért foglalásonként 16 euró „disztribúciós díjat” számítanak fel a globális disztribúciós rendszer igénybevételével kibocsátott repülőjegyek után. Ezt a díjat nem kell kifizetni a GDS-költségektől mentes foglalási módszerekkel vásárolt repülőjegyek után – így a légitársaságok webhelyeinek (www.LH.com, www.swiss.com, www.austrian.com, www.brusselsairlines.com), telefonos ügyfélszolgálatainak és reptéri jegyárusító pultjainak használata esetén. Az utazási irodák is foglalhatnak jegyet disztribúciós díj nélkül a www.LHGroup-agent.com online portálon. Emellett a vállalati ügyfelek egyedi szerződéses árakat vehetnek igénybe a www.LH.com webhelyen – disztribúciós díj nélkül. A Lufthansa Csoport légitársaságai továbbra is átlátható módon tájékoztatják utasaikat a díjakról. A jegyen már a foglaláskor a végleges ár fog szerepelni.

Az innovatív kiegészítő szolgáltatások és a fejlett áropciók nyújtásához megfelelő értékesítési technológiára van szükség. Az értékesítési rendszerek jelenlegi technológiája nem képes pontosan megjeleníteni a különböző termékkomponenseket tartalmazó egyedi ajánlatokat. A Lufthansa Csoport légitársaságai ezért új foglalási módszer kialakításán dolgoznak, amellyel az értékesítési partnerek közvetlenül tudnak csatlakozni IT-rendszereikkel a Lufthansához az IATA új NDC (New Distribution Capability) adatszabványa szerint. Az NDC első kísérleti projektje jelenleg zajlik a Swissnél, és még idén a Lufthansánál is elindul.

Jens Bischof kereskedelmi vezérigazgató-helyettes így nyilatkozott: „A légitársaságok jelenleg nem tudják a más ágazatokban megszokotthoz hasonló módon értékesíteni szolgáltatásaikat az összes értékesítési csatornán. A szerződések és a meglévő struktúrák korábban sok területen megakadályozták a piaci liberalizációt. Új kereskedelmi stratégiánkkal szeretnénk megváltoztatni ezt, és szabadabbá tenni az értékesítést, hogy csatornától függetlenül, mindenütt és mindenkor pontosan a keresett, testre szabott szolgáltatásokkal tudjuk ellátni az utasokat.”


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?