Hogy fogyaszthat repülőgép ilyen kevés naftát?

A Lufthansa Csoport gépei 2014-ben 3,84 liter kerozint fogyasztottak 100 utaskilométerenként. Sőt a Lufthansa Cargo is minden eddiginél hatékonyabban végzi a teherszállítást a flottakorszerűsítés pedig jó úton halad - tudtuk meg a Lufthansától.

A Lufthansa Csoport repülőgépei újabb hatékonysági rekordot állítottak fel: 2014-ben az utasszállító flotta egy utasra számítva átlagosan mindössze 3,84 liter kerozint használtak fel 100 kilométerenként. Ez a szám 2013-ban 3,91liter/utas/100km volt. A tavalyi eredmény 1,6%-os hatékonyság javulást jelent az ezt megelőző évi fogyasztáshoz képest. Ennek megfelelően - mint a korábbi években is -, a légitársaság ezúttal is eleget tett a légiközlekedési ipar évente 1,5 százalékos energiahatékonyság növelésre vonatkozó célkitűzésének.

Legyen az a Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines vagy a Germanwings: minden Lufthansa Csoporthoz tartozó légitársaság folyamatosan javítja fajlagos üzemanyag-fogyasztási értékeit. A vállalat teherszállító légitársasága, a Lufthansa Cargo a 0,183 liter/tonna-kilométeres üzemanyag-fogyasztásával szintén minden korábbinál hatékonyabban működött, 5,2%-kal túlszárnyalva 2013-ban elért eredményét. 2014-ben csoportszinten a teherszállítás hatékonysága 0,8 százalékkal nőtt. A 2014-es jelentési évben a Lufthansa Csoport teljes üzemanyag-fogyasztása 0,7%-kal, miközben a szállítási kapacitás 1,9%-kal emelkedett, így tehát elmondható, hogy a szállítási kapacitás és az üzemanyag-fogyasztás függetlenítésének tendenciája sikeresesen folytatódott.

A Lufthansa új, hatékonyabb működésű és alacsony zajkibocsátású repülőgépeinek üzembe állításával a fajlagos üzemanyag-fogyasztás további csökkenése várható: a légitársaság most helyezte működésbe az utolsó, a sorrendben 19.Boeing 747-8-as repülőgépét. Ez a típus 15%-kal hatékonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett működik, mint elődje, a B 747-400-as modell. 2025 végéig a vállalat 272 repülőgépet vesz át, amely listaáron mintegy 38 milliárd eurós befektetést jelent. Ez minden idők legnagyobb flottamodernizációs programja a Lufthansa Csoport történetében, csupán 2015-ben 17 darab új repülőgépet szállítanak le a légitársaság számára. 

A környezeti teljesítmény javítását célzó további eredmények alapja az a klímavédelem érdekében megalkotott négy alappilléren nyugvó stratégia, amely különböző környezetvédelmi intézkedéseket egyesít. A még hatékonyabb kerozin felhasználásra irányuló számos program mellett a Csoport nagy hangsúlyt fektet az alternatív, alacsony szén-dioxid kibocsátású üzemanyagok felhasználási lehetőségeinek felkutatására és használatára. A Lufthansa részt vesz a frankfurti reptéren indított, E-PORT AN elnevezésű elektromobilitási kezdeményezésben is, azzal a céllal, hogy az elektromos vontatójárművek segítségével hatékonyabbá tegye a repülőgépek gurulási és vontatási műveleteit, csökkentve ezáltal a kerozinfogyasztást és a szén-dioxid kibocsátást a repülőtéren. 


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.