Közvetlen repülőjárat indulhat Budapest és Szöul között

A gazdasági és a turisztikai együttműködés szorosabbra fűzésében játszhat fontos szerepet Budapest és Szöul között közlekedő közvetlen légi járat – nyilatkozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Korean Air elnökével folytatott mai megbeszélést követően. A tárcavezető szakmai és üzleti delegáció élén folytat tárgyalásokat Dél-Koreában, valamint társelnökként vesz részt a két ország gazdasági vegyesbizottságának második ülésén.

Magyarország és Dél-Korea számára is kölcsönös előnyökkel járna egy új, Budapest és Szöul között közlekedő menetrendszerinti légi járat elindítása – hangsúlyozta Varga Mihály a Chang-Hoon Chivel, Dél-Korea egyik legjelentősebb légitársaságának, a Korean Air elnökével folytatott tárgyalásról. A két ország közötti új légügyi megállapodás született tavaly májusban, amely alapján az uniós előírásokkal összhangban direkt utasforgalmi és áruszállító járatok üzemeltetésére nyílt lehetőség.

A Magyar-Koreai Gazdasági Együttműködési Bizottság holnapi ülésén a turizmus kiemelt napirendi pont lesz – tudatta a tárcavezető, hozzátéve: a számok már most is igazolják törekvéseket és a két ország turisztikai együttműködésében rejlő további lehetőséget. A KSH adatai szerint a dél-koreai turisták száma jelentősen növekedett az elmúlt években, tavaly 120 ezren érkeztek Magyarországra. Dél-Korea a vendégek tekintetében első számú küldőpiacunk az ázsiai térségből - szögezte le a szakminiszter.

Varga Mihály a szöuli tárgyalást értékelve elmondta: a Korean Air nyitott megvizsgálni az új útvonal lehetőségét, amelyben szerepet játszik a turisztikai együttműködésen kívül az egyre növekvő áruforgalom is. Mintegy 80 ezer tonna légiárunak minősülő termék kereskedelme folyik évente Korea és Magyarország között – ismertette a miniszter kiemelve: a magyar kormány kiemelt célja a befektetések elősegítése a kulcsfontosságú szektorokban, ezért kedvező feltételeket biztosít a beruházásokhoz, például egy európai kiszolgáló központ létrehozásához.

Erőteljes keleti nyitás a turizmusban

Magas szintű szakmai tárgyalások, tanulmányutak, sajtómegjelenések, koreai nyelvű honlap és kiadvány Magyarországról – többek között ezeket az eszközöket veti be a Magyar Turizmus Zrt. a dél-koreai turisták megnyerése érdekében, számolt be róla a Magyar Turizmus Zrt. Dr. Faragó Péter vezérigazgató és Langer Katalin nemzetközi és kongresszusi igazgató január végén Dél-Koreában – a Budapest Airport képviselőivel közösen – folytatott tárgyalásainak fókuszában a Magyarországra irányuló turizmus élénkítése és egy közvetlen légi összeköttetés létrehozása volt.

A magyar delegáció januári dél-koreai útját komoly médiaérdeklődés övezte: a Golf & Travel magazin februári számában terjedelmes interjú jelent meg dr. Faragó Péter vezérigazgatóval, melyet egész évben újabb megjelenések követnek havi gyakorisággal, Magyarország mint turisztikai desztináció bemutatása céljából. Szintén a magyar delegáció látogatásával összefüggésben sugárzott egy Magyarországot bemutató videót a Lotte JTB vasárnapi televíziós Home Shopping műsora.

A JStar forgatócsoportja pedig azzal a céllal látogat hazánkba február végén, hogy egy 40 perces filmet forgasson Magyarországról.

A Magyar Turizmus Zrt. megújuló külpiaci tevékenységének fókuszába a piaci potenciál alapján szegmentált országcsoportok területén végzett, koncentrált marketing-kommunikációs feladatok ellátása került. A kiemelten megcélzott országcsoportok közé tartozik a kelet-ázsiai régió is, ahol Kína és Japán mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dél-koreai turisztikai piac meghódítása is.

A Koreai Köztársaságból 2015-ben több mint 106 ezer vendég érkezett Magyarországra, akik több mint 143 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein a KSH adatai szerint. A tavaly regisztrált vendégéjszakák száma közel 11%-kal haladta meg az előző évi adatot.

"Magyarország a jövő piaca lehet a koreai turisták számára"

Az ázsiai küldőpiacok kapcsán a legtöbb hazai turisztikai szakembernek Japán és Kína jut először eszébe, pedig a Dél-Koreai Köztársaságból közel annyi turista érkezik hozzánk, mint Japánból, a növekedés tempója pedig sokkal gyorsabb, mint a kínai relációban - számoltunk be róla tavaly szeptemberben. Ezért is volt hasznos az a szakmai nap, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. szervezett a Budapesti Gazdasági Fősikola, a Budapest Airport és a Koreai Kulturális Központ támogatásával Budapesten.

A jelenlegi növekedés tartós lehet, mivel a magyar turizmus kilátásai is jók - mondta a kulturális központ vezetője, Kim Jae Hwan. Magyarország a jövő piaca lehet a koreai turisták számára, ugyanis egyre jobban érdekli őket Kelet-Európa. Az is elhangzott, hogy túlnyomó többségük csoporttal érkezik, alig marad többet nálunk egy éjszakánál, és a Bécs-Prága-Budapest háromszöget járja végig.

Aranyossy Mihály, a Magyar Turizmus Zrt. irodavezetője hozzátette, hogy közel 100 ezer turista érkezett hozzánk tavaly Dél-Koreából, az eltöltött vendégéjszakáik száma megközelítette a 130 ezret. Az is látszik viszont, hogy az átlagos tartózkodási idejük csupán 1,3 éjszaka, míg a kínai vendégek 1,9 éjszakát maradnak.

Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. regionális marketingigazgatója adott részletes elemzést a koreai turisták utazási szokásairól. Elmondta, hogy nagyon szembetűnő a koreai forgalom felfutása: míg 2009-ben csupán 34 ezer koreai vendégéjszakát regisztráltak nálunk, addig 2013-ban már 102 ezret. Ehhez képest is kiugró a növekedés 2014-ben: a vendégszám 40, a vendégéjszakák száma 26%-kal ugrott meg egyetlen év alatt, így az év végére a koreai vendégéjszaka-szám elérheti a 150 ezret, és így megelőzheti Japánt a küldőországok között.

Ázsiai turisták vendégéjszakáinak száma

 

Kína

Japán

Dél-Korea

2011

116 100

134 700

60 700

2012

127 900

153 000

71 000

2013

138 500

162 800

102 000

2014

160 700

146 400

129 000

 

A dél-koreai turistákat azért is szeretjük különösen, mert 91%-uk szállodában száll meg, így adózott jövedelem keletkezik a gazdaságban. Érdekes jelenség ugyanakkor, hogy 22%-uk érkezik csak repülővel, a többség busszal fedezi fel hazánkat. Ennek egyértelműen az az oka, hogy a Korean Air légitársaság Bécsbe és Prágába összesen heti hét járatot üzemeltet, a három főváros között pedig busszal közlekednek.

Dél-Korea: ahol az ultramodern a tradicionálissal keveredik

Imagine your Korea – vagyis képzeld el a saját Koreádat! Ezzel a címmel rendeztek egy különleges estet a Koreai Kulturális Központban a Koreai Idegenforgalmi Hivatal, a JTB Hungary, a Lotte Hotels & Resorts és a Turkish Airlines részvételével tavaly novemberben. Az esemény előadásokkal, valamint az ország egyedülálló kultúrájának bemutatásával igyekezett közelebb hozni Dél-Koreát a látogatókhoz.

„Dél-Koreára csak a tavalyi évben több mint 14 millió utazó volt kíváncsi világszerte, ezzel pedig a világ legnépszerűbb turisztikai célpontjai közé tartozik” – árulta el felvezetőjében Young M. Jun, a Koreai Idegenforgalmi Hivatal vezetője. Hogy ez minek köszönhető? Az ország emberközeliségének, barátságos hangulatának és lenyűgöző kultúrájának, amihez még inkább hozzátesz Dél-Korea könnyű elérhetősége is - írtuk akkor.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?