Lengyelország a nyerő a Wizz Airnél

Tíz év alatt a Wizz Air legfontosabb piaca lett Lengyelország, mint ahogy az európai fapados társaságoknak általában, jelentette ki Váradi József, a légitársaság ügyvezető igazgatója a Rzeczpospolita napilapban pénteken megjelent interjúban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Váradi József az interjúban kitért az ukrán és az orosz piaccal kapcsolatos problémákra és a légitársaság hosszú távú terveire is.

Az ügyvezető igazgató a cég évi 25 százalékos növekedésére számít Lengyelországban, miközben a lengyel piacon működő többi fapados társaság általában évi 5 százalékot vár el. „Úgy látom, a lengyel utazási kereslet nagyobb lesz a hivatalos előrejelzéseknél” - mondta. Arra számít, hogy jövőre Lengyelországban a Ryanair után a magyar cég lesz a második legnagyobb légitársaság, megelőzve a járatok csökkentésére kényszerült lengyel LOT-ot.

Váradi József kijelentette, cége egyelőre nem szándékozik változtatni profilján, nem alakul át hagyományos légitársasággá, és nagyobb csoportok, mint például az Air France-KLM részévé sem szándékozik válni. Továbbra is a nemzetközi járatokra összpontosít, a lengyel belföldi járatok indítását - a Ryanairtól vagy az Eurolottól eltérően - nem tervezi.

Az ukrajnai, izraeli járatok beszüntetését firtató kérdésre az ügyvezető igazgató azt válaszolta, a cég rugalmassága megengedi a politikai eseményektől függően egyes járatok megszüntetését, új járatok indítását. Az orosz szankció alól kivételt képező Kijev-Moszkva járattal kapcsolatos kérdésre, miszerint az engedély megszerzését megkönnyítették-e a jó magyar-orosz kapcsolatok, Váradi József így válaszolt: „biztosan nem tették nehezebbé, bár ezen járat engedélyezéséért már régen folyamodtunk. Az orosz piacra való bejutás továbbra is nagyon korlátozott, nem repülhetünk például Lengyelországból Oroszországba, bár nagyon szeretnénk. Előbb-utóbb azonban az orosz piacot is liberalizálni fogják.”.

Forrás: MTI


Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.