Mégis lesz fapados az Air France-KLM-nél

A tárgyalások még mindig folynak, a személyzet pedig adott esetben újra sztrájkolna.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi hetek során a konzorcium hajózói huzamosabb ideig sztrájkoltak azért, hogy a cég ne indítsa el a Transavia fapados légitársaságát, mert akkor a személyzet munka- és repülési ideje rendkívül lerövidül, és ehhez jelentős elbocsátássorozat, illetve keresetkiesés is társul. A sztrájknak úgy lett vége, hogy a kívánt eredményt nem érték el, és a tárgyalások folytatódtak.

Az újraindított üzemelés idején végre megszűnt a napi 20 millió euró, összesen több mint 500 milliós jövedelemkiesés, nem beszélve a komoly presztízsveszteségről világszerte. Most Alexandre de Juliac, a konzorcium elnöke a menedzsment teljes támogatását élvezve ismételten felvetette a kérdést, kijelentve, hogy a „téma még továbbra is a tárgyalóasztalon maradt” és hozzátette, hogy számol az újabb sztrájksorozat negatív hatásaival.

A szakszervezetek utaltak arra, hogy a munkabeszüntetéssel a pilóták nem károkat akarnak okozni a cégnek, csak a saját jogaikat szeretnék érvényesíteni. De amikor befejezték, a publikált nyilatkozatukban azonnal hozzá is fűzték, hogy később bármikor folytatják, ha a követeléseiket nem hajtják végre. Az elnök megismételte, hogy ezt a lépést az Európán belüli piac kényszerítette ki, mert a kontinentális piacon a többi fapadossal az Air France-KLM hagyományos légitársaság sem frekvenciákban, sem tarifákban nem versenyképes. Minden további késés csak a veszteségeket növeli, a tervezett és esetleg megvalósuló sztrájkok pedig szintén a konkurenciát erősítik, mert ők viszik el a lemaradt utasokat, árut és postát is, és ez is komoly veszteségekkel jár. Utalt arra is, hogy a kieső járatok miatt a hazai és a külföldi repülőterek is komoly bevételektől esnek el, mely szintén negatívan befolyásolja az európai iparágat.


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.