Hetente egyszer repülne az Ammán-Budapest járat

Alig egy hete még arról számoltunk be, hogy a jordán Royal Wings néhány napon belül hivatalosan is bejelenti közvetlen budapesti charter járatának indítását. A valóság ezzel szemben az...

...hogy a járatnyitás továbbra is tervezés alatt áll. A Budapesten kedden a Ferihegy és az illetékes minisztérium képviselői nélkül megrendezésre került sajtótájékoztatón azonban egyelőre nem egy konkrét járat megnyitásáról számolt be a Royal Wings képviselője, hanem a kalkuláció egy fázisáról, mely ha sikeresen alakul és egyebek mellett a sajtótájékoztatót követő jordán-magyar turisztikai workshop során több utazásszervezőt is megnyernek, akkor október 16-tól indulhat a menet. Ez a járat hetente egyszer, szerdánként közlekedne. Az Ammánból reggel 7-kor felszálló gép Budapestről 1140-kor venné visszafele az irányt. Az időpont egy a helyszínen megszólaltatott utaztató szerint kevésbé üdvös, mivel a későbbi jordániai érkezés és korai hazaindulás miatt egy fél napot elvesznek a nyaralóktól, akik majd mennek a panaszirodába, hogy adják vissza pénzük egy részét, mert az egy hét nem egy hét volt.

Az ammáni indulás

annyiban tűnik fix pontnak, hogy a szintén felmerült aqabai üzemelés csak heti 4-5 járat mellett lehetne nyereséges a Royal Wings kalkulációi értelmében, mely a társaság szerint nem biztosított. Amennyiben az Ammán-Budapest járat indításához szükséges összes körülmény klappol január 29-ig 16-szor fordulna meg a Ferihegyen. Ellátás a három órás úton nincs, csak ha fizetünk érte. A kedden prezentált 400 dollár körüli menettérti jegyárban 20 kilónyi feladott poggyász foglaltatik. 

Az 1996-ban, a Royal Jordanian leányaként alapított, a charterezésre 2005-ben váltó Royal Wings anyacége járatait is használhatja, ami azért üdvös, mert flottájában egyetlen gép van. Az Airbus A320-ast 155 utasra székezték. Ezt kéne 1-3 utazásszervezőnek töltenie. 

A járat töltésében

ugyanakkor igen eltökéltnek tűnik a Jordán Turisztikai Hivatal (JTB). Nem csupán a közös workshop tető alá hozásával, sajtóutak szervezésével, hanem ha kell, pénzzel nyúl a járat hóna alá. Egyfelől 50%-os hirdetési támogatást nyújt. Másfelől a járaton üresen maradt ülések költségének 50%-át szintén a JTB pótolja ki. Mindezt amiatt, hogy a JTB úgy döntött: hatalmas potenciál rejtőzik a magyar piacban. Biztos, hogy van hova fejlődni a tavalyi 4614 érkezésünket követően. Mint még arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a jordánok akár 20%-os növekedést is elképzelhetőnek tartanak idén a magyar piacról. Persze, ha ez a növekedési ütem folytatódik, sem lesz könnyű versenybe szállni a 2000-2005 közötti 100 ezres magyar vendégszámmal, melyhez nagy mértékben járult hozzá a Jordán Tours által jelentős jordán állami dotációval árult utak tömkelege.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.