Várbéli buszbehajtás: a kommunikációt sürgetik a szakmai szervezetek

Közös nyilatkozatot adott ki a turistabuszok budavári behajtásával kapcsolatban a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakmai szervezetek közös nyilatkozatát változtatás nélkül publikáljuk.

"Ezúton szeretnénk informálni Önöket, hogy a turisztikai szakma a mai napig semmiféle hivatalos értesítést nem kapott a június 1-től tervezett budavári autóbuszos korlátozás részleteiről. Az autóbuszos személyszállítók és az idegenvezetők szakmai szervezetei eddig csak sajtóhírekből tájékozódhattak arról, hogy várhatóan hogyan valósul meg a turisták feljutása a Vár területére, és milyen alternatív parkolók válthatják ki a jelenlegi Palota úti autóbusz-parkolókat.

Több szervezet, így a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége MISZ, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete MKFE, valamint a szakmában dolgozó idegenvezetők levélben fordultak Dr. Guller Zoltán vezérigazgató úrhoz (Magyar Turiszikai Ügynökség), Dr. Bienerth Gusztáv kormánybiztos úrhoz (Magyar Turisztikai Ügynökség), Dr. Nagy Gábor Tamás polgármester úrhoz (Budavári Önkormányzat), kérve, hogy vonjanak be bennünket a végső döntést előkészítő megbeszélésbe, de egyik helyről sem kaptunk választ.

Változatlanul az az álláspontunk, hogy

1. a magyarországi turizmus kiemelt, emblematikus célpontja a budai Várnegyed, amelynek kulturált és biztonságos megközelítése elengedhetetlenül fontos,

2. ha a korlátozás miatt nehézkessé válik a Várba való feljutás, az egész budapesti városnézés veszélybe kerül, mert egyszerűen nem lesz értelme Budán turistabuszt használni (a Lánchídra eleve nem szabad felhajtani 16t felett, a Citadella nem bír el egyszerre 5-6 autóbusznál többet, stb.)

3. a szakmai szervezetek igényt tartanak a döntés előkészítésében való részvételre, mert tagjaik, a buszvezetők, az idegenvezetők gyakorlati szempontból ismerik a terepet, ezért ők tudnak a legtöbbet tenni azért, hogy a korlátozások mellett is gördülékeny legyen az utasok ki-és beszállítása.

Ha a turisztikai szakma a korlátozások bevezetése előtt hivatalosan is megkapná a tájékoztatást a forgalmi és parkolási rend változásairól, akkor mindezek ismeretében május 30-án hétfőn délelőtt 10.00 órától a szakma és a sajtó számára nyilvános autóbuszos bejárás során az érintett döntéshozó hivatalok, szervezetek jelenlétében győződhetnénk meg arról, hogy a módosított szabályozás nem akadályozza-e a turistabuszok forgalmát a Várban, illetve a Vár alatti, tervezett parkolási helyszíneken. A próba tapasztalatai alapján lehetne javaslatot tenni a döntéshozóknak az esetleges módosításokra, még az új rendszer életbe lépése előtt.

Ezért az autóbuszos személyszállítókat és idegenvezetőket képviselő szervezetek elengedhetetlennek tartják, hogy hivatalos forrásból, a lehető legrövidebb időn belül megismerhessék a budavári autóbuszos forgalmi és parkolási rend várható változásait.

Az eddig kiszivárgott, de hivatalosan meg nem erősített információk alapján úgy érezzük, változatlanul fennáll az a veszély, hogy a turistaprogramok nem tudnak maradéktalanul megvalósulni a budai Várnegyedben. A külföldi utazási partnerirodák már most élénk érdeklődést tanúsítanak a változásokkal kapcsolatban. Informálásuk elengedhetetlen az előre lekötött programok színvonalas lebonyolítása érdekében, mert a várható korlátozások veszélyeztethetik a több évre lekötött szerződések teljesítését.

Úgy látjuk, megfelelő előkészítés és tájékoztatás hiányában kaotikus helyzet keletkezhet a Várat övező utakon, vagy az eddig hivatalosan még nem publikált alternatív autóbusz-parkolóknál, és emiatt számos utazásszervező törölheti Budapestet az ajánlott desztinációi közül. Fennáll a veszély, hogy jelentősen romlik a város imázsa, ha nem tudjuk ezt a problémát megfelelően megoldani."


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.