Csudajó a 2014-es főszezon

Optimista várakozások a 2014. évi főszezon alakulására a World Tourism Barometerben.

A helyi valutákban mért nemzetközi turisztikai bevételek 5,3%-kal bővültek 2013-ban világszinten. Az átlagosnál dinamikusabb növekedés jellemezte Ázsiát és a Csendes-óceáni térséget (+8,4%), valamint Amerikát (+6,6%). Afrikában az előző évihez hasonlóan (-0,1%) alakultak, a Közel-Keleten pedig 4,6%-kal csökkentek a bevételek 2013-ban. Világszinten az egy nemzetközi turistaérkezésre eső bevétel 800 euró volt. A nemzetközi turisztikai bevételek 42,2%-a realizálódott Európában, ami 368,5 millió eurót jelentett az elmúlt évben. Közép- és Kelet-Európa 45,0 millió euró bevételt mondhatott magáénak 2013-ban, ami (helyi valutákban, változatlan áron számítva) 3,0%-kal haladta meg a 2012. évi értéket. Egy nemzetközi turistaérkezésre számítva ez 380 eurót jelent.

2014-ben a pozitív tendenciák tovább folytatódnak

A nemzetközi turistaérkezések száma 2014 első négy hónapjában világszinten 4,7%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A Közel-Kelet kivételével (-3,8%) minden régióban bővülést jeleznek az előzetes adatok: Európában 4,7%-os, Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 6,0%-kal, Amerikában 5,8%-kal, Afrikában pedig 5,1%-kal nőtt a turistaérkezések száma. Európán belül a legdinamikusabb növekedés Észak-Európát (+7,7%) illetve Dél-Európát és a Mediterrán térséget (+7,6%) jellemezte, a hazánkat is magában foglaló Közép- és Kelet-Európában 3,9%-kal több nemzetközi turistaérkezést regisztráltak, mint egy évvel korábban.

Több, hazánk számára is fontos küldőpiac esetében nőttek a turisztikai kiadások

2014 első hónapjaiban a fejlődő küldőpiacok közül Szaúd-Arábia (+46,4%), Kína (+20,4%) és Oroszország (+9,7%) esetében emelkedtek jelentősen a turisztikai kiadások. Az elemzés ezek mellett kiemeli Norvégiát (+17,5%), Svédországot (+11,3%), Ausztráliát (+10,1%), Olaszországot (+9,6%), a Koreai Köztársaságot (+9,0%) és Hollandiát (+6,9%), itt is számottevő bővülés tapasztalható a turisztikai költés terén. Hazánk legnagyobb küldőpiaca, Németország esetében a turisztikai költés 2014. január–május között kismértékben marad el az előző év azonos időszakától (-0,2%).

460 millió turistaérkezés várható a főszezonban

A 2014-es főszezonra, vagyis a május–augusztus időszakra vonatkozó várakozások pozitívak: a május–augusztus időszakban várható 460 millió nemzetközi turistaérkezés átlagosan az egész évben regisztrált volumen 41%-át teszi ki. A UNWTO főtitkára, Taleb Rifai tájékoztatása szerint 2014 első hónapjainak eredményei és a turisztikai szakma pozitív várakozásai alapján az idei főszezon is kedvezően fog alakulni előreláthatóan. Ennek hátterében a főtitkár a közszféra támogatása mellett a turisztikai vállalkozások rugalmasságát (változásokra történő reakciók, alkalmazkodás) emelte ki.

A jelentés részletes magyar nyelvű összefoglalása a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól letölthető: http://szakmai.itthon.hu/statisztika. Az angol nyelvű kivonat a UNWTO honlapjáról ingyenesen letölthető: http://mkt.unwto.org/en/barometer.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?