Egyre népszerűbbek az Európán belüli rövid utazások

A főszezon előtti időszakban az európai turizmus lendületes fejlődést mutatott, az Európán belüli és kívüli küldőpiacokról egyaránt nőtt a forgalom. Ennek hátterében a gazdasági fejlődés áll, főként a hagyományos nyugat-európai piacokon.

A European Tourism – Trends & Prospects című jelentést az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission) megbízásából készítő Tourism Economics az európai beutazások 2,7%-os növekedését prognosztizálja 2014-re. A jelentés részletes elemzést tartalmaz Európa részesedésének alakulásáról a legfontosabb régión kívüli küldőpiacok vonatkozásában. Ezek az Amerikai Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Argentína, Brazília, India, Kína, Japán, az Egyesült Arab Emírségek és Oroszország.

Gyorsabban nő a vendégek száma, mint a vendégéjszakáké

2014 első öt hónapjának statisztikái alapján idén várhatóan megszilárdul az európai turizmus növekedési tendenciája. A Tourism Economics szakértői tartós gazdasági növekedést várnak, ami a turisztikai kereslet további bővülését valószínűsíti Európában. A vendégek száma az országok többségében kissé gyorsabb ütemben növekszik, mint a vendégéjszakák száma – párhuzamosan a főutazást kiegészítő rövidebb utazások iránti kereslet erősödésével. Miközben úgy tűnik, Európának sikerült kihasználnia a nemzetközi turizmus világszerte tapasztalható élénkülését, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Európa versenytársai komoly erőfeszítéseket tesznek részesedésük növelésére.

Európán belül a hagyományos küldőpiacok jelentős mértékben járulnak hozzá a nemzetközi turizmus bővüléséhez. Növekszik többek közt a német vendégforgalom, összefüggésben a németek fogyasztási kedvének általános növekedésével, de a szakértők a brit, a francia és az olasz piac megerősödését is valószínűsítik. Az orosz kereslet növekedési üteme előreláthatólag mérséklődni fog, tükrözve az ukrán válsággal kapcsolatos bizonytalanságot és az oroszországi fogyasztók csökkenő bizalmát a gazdasági helyzetet illetően. Az Európán kívüli, tengeren túli küldőpiacokról érkező vendégforgalom növekedésének motorját továbbra is az Amerikai Egyesült Államokból érkező turisták jelentik.

Az ETC jelentése és annak magyar nyelvű összefoglalója ide kattintva letölthető a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldaláról.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?