Fillérekbe kerül két hét Barcelona - csak nem nekünk

Az európai nyaralások új vonzerővel gazdagodtak: az euró meredek értékcsökkenése hatására jóval olcsóbbá válik a kontinens a világ több tájáról érkező turistája számára, különösen az Egyesült Államok és Kína viszonylatában.

Az amerikai turisták számára a dollár erősödése 25% körüli árcsökkenést hozhat a tavalyi évhez képest, a kínai valuta pedig az elmúlt évben közel 20%-ot erősödött az euróhoz viszonyítva - írja a Skift. Az eurózónában élők viszont a lassan bővülő gazdaság miatt úgy érezhetik, hogy inkább megéri a zónán belül utazni, elkerülve ezzel a valutaváltás kockázatát.

Ez azt jelenti, hogy minden körülmény adott ahhoz, hogy az európai turizmus egy egészen nagyszerű év elé nézzen – Mondja Nick Greenfield, a a londoni székhelyű Európai Utazásszervezők Egyesületének utazásszervezői kapcsolatokért felelős munkatársa.

Az euró gyengülését több tényező eredményezte az utóbbi időben, mélyrepülése különösen a dollárhoz viszonyítva jelentős. Az euróval valamelyik nap 1,057 dolláron kereskedtek, egy évvel ezelőtti értéke 1,40 dollár magasságában volt. Tim Cooper, a londoni BMI Kutató nemzetközi közgazdásza szerint a várakozások alapján az euró és a dollár az év folyamán paritásba fog kerülni egymással. Az eurót jelenleg a görög államadósság alakulása, valamint a zóna korlátozott gazdasági növekedése is a mélybe húzza.

Kedvező árak, bővülő foglalások

Az amerikai foglalások száma néhány európai országban ez idáig közel 20%-kal bővült európai szakemberek, valamint amerikai utazási irodák adatai alapján.

Lyssandros Tsilidis, az Utazási és Turisztikai Ügynökök Hellén Egyesületének elnöke szerint Görögországban az amerikai piacról – amely hagyományosan a legnagyobb küldőpiac – a megrendelések száma 15-20%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. Spanyolország 12%-os növekedést mért januárban, és majdnem 19%-osat februárban. A szakértők további növekedésre számítanak, amelyet a dollár erősödésének tulajdonítanak.

„Az árfolyam jelenlegi alakulása miatt bizonyos szolgáltatásokat könnyebben vehetünk igénybe – mondja Bob Homeyer amerikai üzletember, aki feleségével madridi pihenését tölti. – Több alkalommal is nagyon kedvező áron tudtunk étkezni, valamint a Prado Múzeumot is 7 euróval (7,48 dollár) alacsonyabb áron tudjuk megtekinteni, ez mindenképpen jó üzlet számunkra” – fejtette ki véleményét Madrid városában.

Az amerikaiak és a kínaiak is egyre jobban szeretik Párizst

Európában Párizs a legvonzóbb desztinációk közé tartozik, mintegy 10 millió amerikai turistát vonzott tavaly. A szakemberek bíznak benne, hogy számuk idén eléri a 11 milliót, valamint a kedvező árfolyam további költést generál – mondja Francois Navarro, a város turisztikai bizottságának vezetője.

Amennyiben ez a trend továbbra is így alakul, Navarro szerint az amerikaiak még inkább vissza fognak térni Párizsba, és a beutazó turisták listáján az első helyet fogják elfoglalni, ebben az évtizedben az első alkalommal.

A Priceline amerikai online utazási ügynökség jelentésében pedig az áll, hogy április első hetében a Franciaországba szóló repülőjegyekből 20%-kal többet értékesítettek, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Azonban a kínai turisták új generációja is felbukkant Párizs turisztikai előrejelzéseiben, jellemzően a 25-40 év közöttiek, akik egyénileg utaznak, valamint magas színvonalú szállodákat és éttermeket vesznek igénybe, nem úgy, mint az előző generáció, akik jellemzően vásárlási szándékkal érkeztek a városba. A kínai turistákról elmondható, hogy átlagosan négyszer annyi időt töltenek egy desztinációban, mint az amerikai látogatók.

Róma népszerű, de más városokban is egyre több az amerikai

Az Egyesült Államok képezi Róma legnagyobb küldőpiacát is, a város 7%-os növekedést jegyzett amerikai oldalról januárban a tavalyi év azonos időszakához képest – olvasható ki a legfrissebb adatokból.

A Liberty Travel amerikai utazási vállalat szerint a New Yorkban található irodáikban évről évre 17%-os ugrás jelentkezik az európai foglalások számában. A növekedés magában foglalja azt a tényt is, hogy jelentős az emelkedés az olyan, eddig kevésbé nagy amerikai látogatószámmal rendelkező városokban is, mint például Dublin, Amszterdam, Barcelona, Madrid és Athén. Az utazók számára széleskörű választási lehetőséget biztosítanak az eurózónához csatlakozott országok Portugáliától Finnországig, Görögországtól Írországig.

Európa jelenleg versenyben van a hagyományosan népszerű amerikai desztinációkkal az amerikai piacon – állítja Joseph A. Moscone, a Booking.com közönségkapcsolatokért felelős vezetője.

A társaság összehasonlítást végzett a tavalyi és idei szobaárakról Párizsban, Rómában, Barcelonában, Amszterdamban és Berlinben, felhasználva a múlt havi, illetve a 2014. márciusi euró-dollár árfolyamot. Az eredmények alapján az átlagos szobaár amerikai dollárban egy éjszakáért, egy négycsillagos szállodában 21%-kal alacsonyabb jelenleg, az ötcsillagos szálláshelyeket figyelembe véve pedig 17%-kal csökkent.

Ez azt jelenti, hogy a Booking.com által kalkuláltak szerint egy 7 napos tartózkodás Palm Springsben megegyezik egy 14 napos pihenéssel Barcelonában a költségeket tekintve.

Az európai nyaralások nem csupán megfizethetőek, hanem viszonylag még olcsóbb opciónak is tekinthetők néhány drágább amerikai desztinációhoz képest – áll Moscone nyilatkozatában.

Forrás: Skift


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?