Megcsappant a magyarok érdeklődése Amerika iránt

Tavaly 75 millió turista látogatott az Egyesült Államokba, de a tervek szerint öt év múlva mar 100 milliót köszönthetnek az Újvilágban. Az amerikai turisztikai ipar minden marketingeszközt bedob, hogy elérjék a célt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A biztonsági kockázatok ellenére tavaly majdnem öt százalékkal nőtt az USA-ba irányuló turistaforgalom. A 75 milliós beutazó forgalom közel felét a két szomszédos ország, Kanada es Mexikó tette ki, de 32,5 millióan érkeztek a tengerentúlról. A célok azonban még ennél is merészebbek: 20121-re évente 100 millió turistát szeretnének fogadni – legalábbis ez hangzott el az amerikai turisztikai ipar legfontosabb vásárán New Orleansban. A tegnap megnyílt IPW adatai is elképesztők, mintegy 6000 résztvevő – köztük 1600 külföldi vásárló, turisztikai szakember vesz reszt az eseményen. Az évente más-más helyszínen megrendezett turisztikai vásáron Chris Thompson, a Brand USA vezérigazgatója bejelentette, hogy a külföldi marketingkampányra létrehozott szervezet továbbra is a legfontosabb 14-16 küldőországra fókuszál. Azt tervezik, hogy a legjelentősebb piacokon tovább erősítik az USA pozícióit. A Brand USA Angliától Olaszországig képviseleti magát irodákkal, és online kampányokkal, mega study túrákkal csábítja az utazási irodákat és utasokat amerikai utazásra. A 2021-es cél elérésében azonban mar számolnak Kínával is. A számítások szerint öt év múlva már évi 5 millió turistát fogadnak onnan – többet, mint Japánból (tavaly mar 50 százalékkal nőtt a beutazó kínaiak száma annak ellenére is, hogy a vízumkötelezettség továbbra is fennáll).

A legjelentősebb küldőországok:

1. Nagy-Britannia
2. Japán
3. Kína
4. Brazília
5. Németország
6. Franciaország
7. Dél-Korea
8. Ausztrália
9. India
10. Olaszország

Az idei év különlegessége, hogy a nemzeti parkokkal – is – kampányolnak világszerte. A parkokról készült es az elmúlt hónapban bemutatott IMAX-filmet világszerte több mint 100 IMAX moziban, múzeumban vetítik nagy sikerrel. Az elmúlt hetekben már több mint egymillió jegyet adtak el, jelentős részét külföldön. Bár a tavalyi adatok szerint több mint 300 millióan leptek be a parkokba, ennek csak tizede érkezett külföldről.

Az idei IPW iránt csekély érdeklődést mutatott a hazai turisztikai szakma. A magyar delegációban a korábbi 10-15 iroda helyett mindössze két cég – a Morton’s és a Haris Travel Club – képviseltette magát. Ebben bizonyára szerepet játszik a dollár-forint árfolyama, míg korábban az USA kifejezetten jó ár/érték arányt képviselt, mára ez az előny jórészt eltűnt. A 300 forint körüli dollár árfolyam és a közvetlen budapesti járat hiánya érezhetően csökkentette az USA népszerűségét. A repülőjegyárak sem követik a zuhanó kerozinárakat, így nehéz találni olcsó amerikai repjegyet. Az itteni statisztikák szerint Magyarországról évente 60-70 ezren látogatnak az Egyesült Államokba.


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.