Végül az Intercontinental veszi meg a Starwoodot?

A Starwood Hotels and Resorts jövője még mindig bizonytalan, miközben a lehetséges felvásárlók jönnek-mennek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miután eladósorba került a Starwood Hotels and Resorts, Wouter Geerts turisztikai elemző az Euromonitor blogjában boncolgatta az esélyeket a leendő vevők tekintetében. Korábban még a Wyndham Worldwide nevű, számos szállodával rendelkező óriáscéget tartotta a Starwood potenciális felvásárlójának, de végül arra a következtetésre jutott, hogy egyik vállalat sem járna jól a földrajzi lefedettségüket tekintve. Legújabb bejegyzésében már azt állítja, az Intercontinental lehet a nagy esélyes, aki megszerezheti a Starwood Hotels-t.

Az utóbbi időszak néhány új fejlesztése valóban okot adhat az Intercontinental és a Starwood Hotels and Resorts összeolvadására. Az Intercontinental nemrég eladta hongkongi zászlóshajóját egy konzorciumnak 604 millió fontért, a pletykák szerint azért, hogy meglegyen a megfelelő összeg az egyesüléshez. Wouter Geerts legfrissebb bejegyzésében azt fejtegeti, hogy miben különbözik ez a forgatókönyv a Wyndham-ügytől, és újra kiemeli, hogy a nemzetközi szállodaláncok jobban teszik, ha figyelembe veszik a helyi szereplőkkel való együttműködést is.



Az Intercontinental széleskörű, alacsonyabb árfekvésű szegmense magában foglalja többek között az előkelő Crowne Plazát, ami kifejezetten az üzleti utazókkal és a hivatásturizmussal foglalkozik, a butik kategóriájú Hotel Indigót, a Staybridge-t, a középkategóriás Holiday Inn-t, és a korlátozott szolgáltatásokkal működő Holiday Inn Express-t. Az utóbbi időben a Kimpton Hotels-t is hozzáadták ehhez a listához a „soft branded” butikhotelekkel együtt, ami egy igen jó döntésnek bizonyult, különösen most, amikor a vendégek az egyediséget és egyéniséget keresik a szállodákban. Ez a portfólió azt mutatja, hogy az Intercontinental jó helyzetben van ahhoz, hogy megfeleljen a széleskörű turisztikai igényeknek.

Összehasonlítva a cégek földrajzi lefedettségét, azt lehet látni, hogy mind a kettő erősen az észak-amerikai piacra koncentrál, amire a lehetséges egyesülés akadályaként lehetne tekinteni. Egyik sem túl elterjedt a nyugat-európai piacon, és nincsen arra kapacitásuk, hogy részesüljenek a Latin Amerikában és Ázsiában történő növekvő keresletből.

Kimaradnak a feltörekvő piacok növekedéséből

Ha a két cég egyesülne, a közös cégnek még úgy is alacsony maradna a részesedése a nyugat- és kelet-európai, az ázsiai és a latin-amerikai piacon (4% körüli részesedése lenne ezekben a térségekben). Ezzel ellentétben a cégnek erős pozíciója lenne Észak-Amerika egyes régióiban (15%), Ausztráliában (13%), A Közel-Keleten és Afrikában (11%).

A szállodák eladási értékének legerősebb növekedése az ázsiai és csendes-óceáni térségben (5%), valamint Latin-Amerikában (7%) várható, és mivel Ázsia és a csendes-óceáni térség a legnagyobb hotelpiacnak számít a világon, a nemzetközi szállodaláncoknak arra kell fókuszálni, hogy ezeken a területeken terjeszkedjenek. A Starwood és az Intercontinental összeolvadása jóval versenyképesebbé tenné őket, de még így is nagyon sok dolgot kellene tenniük annak érdekében, hogy kihasználják a feltörekvő piacokban rejlő lehetőségeket.

A szállodaipart világszinten az amerikai cégek uralják, például a Marriott, a Hilton és a Wyndham, és ezek azok a vállalatok, amelyeknek van kapacitásuk arra, hogy felvásároljanak egy olyan méretű céget, mint a Starwood. Azonban ezeknek a cégeknek hasonló a földrajzi lefedettségük, mint a Starwoodnak. Hogy kihasználják a feltörekvő piacok előnyeit Ázsiában és Latin-Amerikában, jobban teszik, ha kivárnak, és figyelembe veszik a helyi szereplőkkel való együttműködés lehetőségét is.

Forrás: Euromonitor


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.