Virtuális portás és multimédiás íróasztal a jövő szállodáiban

A HRS felmérése szerint egyre több vendég keres innovatív technológiával felszerelt hoteleket.

Manapság az okostelefonok, tabletek és az ezekhez tartozó alkalmazások a legtöbb utazó számára nélkülözhetetlenek – derült ki a HRS szállásfoglalási oldal által támogatott felmérésből. Az új, csúcstechnológiára épülő világ a hotelekhez is utat talált: vendégkönyv helyett táblagépek, szobakulcsok helyett okostelefonok, távirányítók helyett pedig alkalmazások jelentek meg. Így a szállodaipar is alkalmazkodik vendégei új felhasználói szokásaihoz.

A tanulmány szerint Németországban a vendégek 27 százaléka például szívesebben működtetné a világítást, a légkondicionálót és a televíziót ugyanazon a kijelzőn keresztül, mint külön távirányítók és kapcsolók használatával. Ami a technológiát illeti, az üzleti utazók körében már kívánságként jelenik meg, hogy otthoni körülményeket teremtsenek számukra. Globálisan 44 százalékuk szavazott az alapfelszerelésként rendelkezésére álló táblagép mellett, 23 százalékuk pedig laptopot szeretne a szobájába.

Számos hotel felismerte, eljött az idő, hogy fokozottan összpontosítsanak a technikai újdonságok integrációjára szálláshelyükön belül. Az osztrák Stegersbach-ban található Falkensteiner Balance Resort hotelben például minden szobában található egy konfigurált Samsung tablet, amit a vendégek ingyenesen használhatnak. Ezeken többek között találhatunk friss napilapokat, információt az aktuális időjárásról, valamint egy rövid bemutatót a szálláshelyről és környezetéről. A tablet nem csupán a jól ismert tájékoztató mappák helyettesítésére használható, azoknál sokkal többet nyújt: a kommunikáció és az értékesítés csatornájaként szolgál. Így a vendégek hívhatják a szobaszervizt, visszajelzést adhatnak a szálloda vezetőségének, asztalt foglalhatnak az étteremben, kerékpárt vagy kocsit bérelhetnek. Ezen felül a szálloda saját wellness részlegében a táblagépen keresztül ingyenes időpontok foglalhatók nap mint nap.

A német szállásfoglalási oldal, a HRS kínálatában több innovatív technológiát alkalmazó szálloda is szerepel:

Novotel München Messe****, München

A Novotel tulajdonában lévő szálláshelyek (mint amilyen a Novotel München Messe is) számos technikai újítással büszkélkedhetnek. Ebben a szállodában a vendégeket nem csak valódi, hanem virtuális portás is üdvözli. Emellett a hotelben található érintőképernyőkön a vendégek hétvégi ajánlatokat, időjárás és repülőgép menetrend-információkat találhatnak, vagy virtuális képeslapokat is küldhetnek.



Yotel***, New York

A New York-i Yotelben egy robot segít a csomagokkal: miután a kulcsot felvettük a bejelentkezésre szolgáló terminálon keresztül, egy úgynevezett Yobot biztonságosan elhelyezi a személyes tárgyainkat egy elzárt dobozba. A szobákban kiváló Wi-Fi, valamint technofalak és multimédia-kapcsolattal felszerelt íróasztalok garantálják a tökéletes átmenetet a munkából a pihenésbe.



Eccleston Square*****, London

A londoni Eccleston Square egy impresszív butikhotel a történelmi köntös mögött – az intuitív technológia és a luxusdizájn találkozása. A vendégek afféle digitális portásként kapnak egy iPadet, így az érintőpanelen keresztül szinte mindent irányítani tudnak a szobájukban. Az átlátszó fürdőszobafalat például matt üveggé tudják alakítani.



W Taipei*****, Tajpej

A tajvani főváros, Tajpej szívében található stílusos luxusszálloda, a W Taipei a híres 101-es toronyra néz. A hotel káprázatos dizájnnal és a legkorszerűbb technológiával rendelkezik, ami valamennyi vendég számára maximális kényelmet és izgalmas szórakozási lehetőségeket biztosít. A nagyméretű LCD televízióképernyő és a modern hangrendszer mellett néhány lakosztály médialejátszóval és projektorral is rendelkezik.



Blow Up Hall 5050*****, Poznan

A lengyel Poznanban, a régi sörfőzde komplexum falai mögött található a Blow Up Hall 5050 elnevezésű impozáns dizájnszálloda. A hotelben nincs recepció, valamint a 22 modern és elegánsan berendezett szoba sincs megszámozva. Érkezéskor azonban minden vendég kap egy iPhone-t, ami elvezeti őket a szobájukba, ezen felül pedig információt és tippeket nyújt számukra. Továbbá amikor belépnek az épületbe, egy videoinstalláción megörökítésre kerülnek.



Prizeotel***, Hamburg

A hamburgi Prizeotelben a vendégekkel történő kommunikáció a szálloda falain kívül is folytatódik. A színes dizájnszálloda a modern technológiára fogékony üzleti utazók számára is megéri a pénzét: a 81 cm-es síkképernyő HDMI kapcsolattal lehetővé teszi, hogy Bluetoothon keresztül hallgassunk zenét, feltöltsük mobiltelefonunkat vagy telefonáljunk. Az üzleti csomag foglalása olyan további előnyökkel jár, mint amilyen a digitális újságstand használata.



A kutatásról: A kutatást elsősorban a nemzetközi szállodavendégek körében végezték a 2014. májustól júliusig tartó időszakban. Az online felmérést a HRS honlapján népszerűsítették, amelyben összesen 4377 HRS felhasználó vett részt. 


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?