Megalakult a Nemzeti Egység Klaszter

A Hotelinfo Kft., aMagyarországi Tanyákon Élők Egyesülete, Kunszentmiklós Város Önkormányzata, az Étrend, Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Magyar Grillszövetség, a Rendek Ökocentrum Kft. és a Kortárs Gasztronómiai és Kulturális Egyesület részvételével új klaszter kezdte meg működését.

A Nemzeti Egység Klasztert (NEK) alapítói szeretnék, ha minden vendéglátóiparban tevékenykedő, vagy ahhoz kapcsolódó kolléga, szakmai szervezet, vállalkozás bezárná a múltat, tenne annak végére egy pontot, és a mai naptól egy új időszámítás kezdődne. Ez egy kezdeményezés, amolyan láncreakció elindítását szolgálja, ugyanakkor az elmúlt hónapok szorgos munkája gyümölcseként, számos szervezet együttműködésére támaszkodva, már el tud indulni a szakmai fejlődés irányába.

Szeretnék elérni, hogy a szakma résztvevői a legkisebbektől, a legnagyobbakig, elkezdjenek visszatérni a szakmai életbe, újra hitet kapjanak, és részesei, kidolgozói legyenek a változásnak. A klaszter felépítésének hangsúlyát éppen erre helyezik. Nem kérik, hogy lépjenek be bármelyik szervezetbe, azt sem kérik, hogy fizessenek tagdíjat, azt akarják elérni, hogy aki érez magában ambíciót, és némi szellemi tőkét, akkor az segítse a változás kidolgozását, mégpedig azzal, hogy ennek a teljesen új szemléletű, rendszerként felépülő klaszternek a tagjává válik, és az általa választott munkacsoportban segít, minimálisan szellemi erejével, véleményével egy-egy adott kérdésben.

"Hisszük és valljuk, hogy a szakma bizonyos „eldugott rétegeihez tartozók”, sokszor tisztábban látnak, mint a ”rivaldafényben fürdőzők”. Maga a rendszert is ekként építettük fel, igénybe véve a mai kor kommunikációs eszközeit, így biztosítva a vidéken élők bekapcsolását is, hogy azoknak ne kelljen fél napot utazni, elvéve a szabadidejüket, vagy költve a nehezen megkeresett pénzüket utazásra." - fogalmaz az újonnan alapított klaszter közleménye

Az alapítók nem egy új szakmai szervezetet, hanem egy összefogáson, együttműködésen alapuló, célkitűzésekkel bíró, valóban tenni, lobbizni akaró platformot hoztak létre.

A Nemzeti Egység Klaszter együtt kíván dolgozni bármely szakmai szervezettel, aki Magyarországon működik, jelen van. De mindazt szigorúan a szakmai kérdések mentén, és saját feltételei szerint kívánja tenni, mely munka, a szakmaiságon kívül, minden mást nélkülöz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?