Vendég & Hotel Business Klub - november

Novemberi találkozónk egyben az utolsó a búcsúzó óévben. Ez alkalommal Budapest legelegánsabb üzleti és bevásárlónegyedében, az Andrássy út szomszédságában lévő, svájci tulajdonú, nemrégiben átalakított, nagypolgári hangulatot árasztó, különleges designnal berendezett Casati Budapest Hotelben találkozunk vendégeinkkel.

Meg persze előadóinkkal, akik közül elsőként Kupa Mihály (expénzügyminiszter, pénzügyi szakértő) érkezik, aki már az első pillanatban örömmel fedezi fel, hogy illatozó, finom kávék kínálata várja (állandó partnerünk, a Progast jóvoltából), és az érpataki Zsindelyes Kereskedőház bőséges toppárlatszortimentjét is végigböngészi Krotki Gábor, a cég budapesti régiójának kereskedelmi képviselője társaságában.
A ház nevében régi kedves „klubtagunk”, Erdős Gábor igazgató köszönti a szép számban egybegyűlteket, és kiderül, e napon sok szó esik még az egyik legtehetősebb és legbefolyásosabb európai államról, Svájcról.

Első előadóként Molnár Tamás lép a pulpitusra (ügyvezető igazgató, Six Payment magyarországi képviselete). Cége egy svájci központú, bankfüggetlen infrastruktúra-szolgáltató vállalat, és a magyarországi képviselet vezetőjeként elmondja, hogy

hazánkban egy felnőttkorú lakos átlagosan két-három bankkártyával rendelkezik,ami messze elmarad az európai átlagtól.

A Magyarországon forgalomban lévő bankkártyák 95 százaléka folyószámlához tartozik, vagyis betéti kártya. A forgalmi mérleg szerint az európai középmezőnyhöz tartozunk évi 11 százalékos növekedéssel. A cégvezető kiemeli a Six Payment Services Dynamic Currency Conversion szolgáltatását, amely árfolyam-választási lehetőséget kínál fel partnereinek.

A pénzügyi vonalnál maradva Kupa Mihály következik. Bizakodásra adhat okot a kedvező nemzetközi (elsősorban német nyelvterületű országok) helyzete, valamint hazánk bővülő piaci kapcsolatai. További pozitívum a kormány antiinflációs politikája, a kamatlenyomás, valamint az európai uniós pénzek hazánkba áramlása.
A hazai turizmust és vendéglátást elemezve elhangzik, hogy a hazai GDP-nek közvetlenül 5,8, közvetve 8,8 százalékát adja a turisztikai iparág. Szintén örömteli, hogy a belföldi turizmus 12, míg a beutaztatóturizmus 18 százalékkal emelkedett 2013-ban.
A pozitív mérleg ellenére a vendéglátók reálértékben nem érzik a jelentős növekedést, hiszen kénytelenek 2007-es árakon dolgozni.
Az ismert pénzügyi szakember összefogásra szólítja fel a turisztikai szakmát, elsősorban az áfacsökkentés ügyében, valamint a hosszú távú stratégia kidolgozásában. De előadását összegezve elmondhatjuk: Kupa szerint a következő, a 2014. évi esztendő minden bizonnyal kedvezőbb lesz a most a hátunk mögött maradónál.


Szakmai programunk második felében könnyedebb témák következnek. Neményi András (ügyvezető-tulajdonos, Coninvest Kft.) látványos prezentáció keretében mutatja be

a multifunkcionális mobil konyhát, a konyhai megoldások egyik legmodernebb, professzionális képviselőjét.

A mobil konyha alkalmazásával nem csupán gyorsan, hanem egyben helytakarékosan lehet főzni, ami megoldás lehet olyan kisebb hotelek esetében, amelyeknek egyik képviselője például a Hotel Budapest Casati is, amely évzáró rendezvényünk helyszíne.
Nagyné Miske Margit (ügyvezető, Naturtex Kft.) előadásának témája a magas minőségű szállodai párna-, paplan- és matracválaszték szegedi cégük esetében. Vagyis azok a szállodai szobai kellékek, amelyek szinte a legfontosabbak a vendégek számára. Ugyanis

sokan elfelejtik, miért is megy valójában a vendég hotelbe: mert ott szeretné álomra hajtani a fejét.

A jó párna, paplan esetében nem mindegy, milyen benne a töltet (a toll ma nemzetközi szinten is az egyik legjobb megoldás), a magasság és nem utolsósorban a moshatóság. Cégük párnamenüt is kínál, amelynek megléte ma már – és ezt sokan nem tudják a szakmában – előírás lett a négy–öt csillagos hazai szállodák minőségbesorolásának esetén.
Az előadás után házbejárás következik, majd többfogásos üzleti ebéd állófogadás formájában, egy hazai topcateringcég, a La Fiesta Parti Service jóvoltából. A Kovács László ügyvezető-tulajdonos szakmai vezetése alatt álló professzionális cég a következőkkel kedveskedik a hazai szállodás- és vendéglátósszakma prominens képviselőinek: lassan sült csirkemellszeletek gyömbéres sütőtökpürével, rakott malacpofa malacfüllel, fokhagymás vinaigrette-tel, lazacos, gombás és sonkás quiche, valamint hazai vegyes sajtízelítő előételként. Majd aszalt paradicsommal göngyölt csirkemell füstölt sajtmártással, rizzsel és

sertésszűz erdei gombaraguval, röszti burgonyával, isteni házi csalamádéval főételként.

A desszertet ezúttal is állandó partnerünk, a Zila Kávéház és Étterem biztosítja (madártejes kocka és köleskocka érkezett tőlük). Az ételeket kísérő borokat pedig szintén a La Fiesta válogatta: egerszóláti olaszrizlinget (2010) a Gál Pincészettől, kunsági kékfrankos rozét (2012) a Font Pincészettől és egri vöröst (2009) a Divinus-háztól.
Az ebéd utáni jó kávét a Progast biztosítja, kávézás közben sokan végignézik a Bevlo cég igényes, exkluzív textilajánlatait, mintakollekcióját, amelyet a kecskeméti alapítású cég képviselői hoztak magukkal, és mutatnak be szakmai partnereiknek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.