10 ok, amiért szükség van az utazási irodákra

Az egyéni utazásszervezés fellendülése miatt sokan már temetik az utazási irodákat. A Huffington Post most okos gyűjtésben mutatott rá, miért van még mindig nagy szükség az utazási irodákra.

Az okoskészülékek és az internet korában egyre több fórumon vitatéma az utazási irodák szerepe. Van, aki szerint haldoklik az iparág, nem lesz rájuk szükség, hiszen mindenki szereti saját kezébe venni a sorsát, magának szervezni az utakat, és a végletekig személyre szabott körutazást tervezni. Az egyik kutatás szerint például az utasok 23 százaléka, kihagyva az utazási irodákat, közvetlenül az ingatlanszolgáltatóknál foglal szállást. A felfogás képviselői szerint kétségtelenül a személyes, egyéni és online utazásszervezésé a jövő.

Csakhogy ez nem igaz. Egyrészt mert nem mindenki szeret órákat tölteni a szervezéssel. Másrészt mert egyedüli vagy kiscsoportos utasként nincs abban a helyzetben hogy jobb árakat alkudjon ki, mint az iroda. Nagyjából ezekből a megállapításokból vezette le a Huffington Post, hogy miért van továbbra is szükség arra, hogy idegen emberek mondják meg az utasoknak, mi lesz nekik a legjobb.

1, Tudják, hogy ténylegesen kedvező-e az adott ajánlat

Egy átlagos utazó nincs tisztában vele, mi számít kedvező árnak egy külföldi repülőút esetén. Egy iroda ehhez képest naponta szervez legalább 70 utazást egy-egy adott városba, és azonnal megmondja, hogy a honlapon ajánlott többszörösen akciós last minute jegyár reális-e.

2, Az utazási irodák tudják, mit nézzen meg egy városban, vagy ismernek valakit, aki tudja

Ha nem épp valamelyik, a helyi kultúrában járatos ismerőséhez utazik az ember, nem árt, ha megbízható forrásból értesül a helyi nevezetességekről – hol találni a legjobb éttermet, kocsmát vagy kakasviadalt – anélkül, hogy több tucat unalmas ajánlást át kellene böngésznie. Mivel az irodák folyamatosan szerveznek utazást az adott városba, kívülről fújják a helyi különlegességeket. Ha netán mégsincs közvetlen helyismeretük, csak egy telefon, és első kézből szereznek megbízható infókat.

 3, Bízhat bennük az utas, ha a repülő késik vagy törölték a járatot

Ha már megpróbálta hívni a foglalási oldat, amikor a járatát törölték, vagy új járatra jegyet foglalni a terminálon keresztül, tudja, hogy ez mit jelent. Még ha közvetlenül el is ér valahogy az adott légitársaságot, fogalmuk sem lesz arról, hogy kicsoda van a vonalban. Az utazási irodák viszont vész esetén megoldják, amíg az ember a reptéri bárban ejtőzik.

4, Az utazási iroda az egész társaságot egyben tudja utaztatni – ugyanazon a gépen, ugyanazért a pénzért

Ahelyett, hogy heteket töltene egy közös kirándulás megszervezésével, hogy a barátaival/családtagjaival együtt jusson fel ugyanarra a gépre, vehessenek részt ugyanazon a városnézésen és szállhassanak meg ugyanabba a last minute hotelben, az iroda gond nélkül megteszi mindezt, így nem kell a többiek után rohangálnia.

5, VIP státuszt szereznek önnek, anélkül hogy valódi VIP lenne

Nincs elérhetetlen club vagy örökké teltházas étterem, a legjobb irodáknak ott is van promóciós kapcsolatuk, ahol a legkevésbé gondolná, köszönhetően a turisztikai iparban jellemző kiterjedt kapcsolathálóknak. Még speciális túrákat, alig ismert nevezetességeket is tudnak ajánlani a vendégnek, melyeket az interneten esélytelen megtalálni.

6. Nem kell órákig böngésznie a Google és a TripAdvisor ajánlókat – az iroda minden keresgélést megspórol az utasnak

Az iroda nem fog kidobni irreleváns találatokat egy viszonylag egyértelmű keresésre. Az utas valós igényei szerint ajánlja fel a ténylegesen használható alternatívákat, legyen szó sima járatról, átszállásról vagy reptéri transzferről.

7, Elsőként ők kapják a jó árajánlatokat

A webszájton elérhető utolsó árú, a „Mai naptól Akciós!” jegy, az iroda számára már múlt héten elérhető volt, hiszen sokkal jobb és közvetlenebb kapcsolatban állnak a légitársaságokkal és viszonteladóikkal. Ami azt is jelenti, hogy az áraik általában jobbak is, mint az online fellelhető utazási árak. Különösen az összetett- és prémium ajánlatok.

8, Sokkal több dolgot elintéznek, mint csak a járatfoglalás

Jól hangzik egy afrikai szafari? Azon túl hogy kattintani kell a vásárlás gombra, nem árt kiváltani a vízumot, hogy az ember egyáltalán beengedjék az országba, ráadásul a megfelelő védőoltásokról sem szabad megfeledkezni, ha a fekete kontinensre utazik az ember. Ha ezek beszerzésének módjáról fogalma sincs, irány az utazási iroda!

9, Még a Southwest árait is lenyomják

Nem szükséges a népszerű körutazás szervező oldal, a Southwest.com árat vizslatni, ahogy kinézett az ember egy-egy járatot. Ugyanerre az utazási irodák is képesek, ha megköveteli az ügyfél, és ennek alapján akár összehasonlító vásárlást is intéznek.

10. Visszaváltási garancia

A „vissza nem térítendő” az utazási iroda esetében azt jelenti, hogy a foglalás a megkezdés előtti 24 óráig változtatható – legyen szó járatról, hotelről, kacsavadászatról, akármiről. Az emberek ezt többnyire nem veszik figyelembe. Járatváltoztatás esetén az utas egyedüli feladata, hogy szándékát jeleznie kell az adott légitársaságnak. De ideges telefonálgatás helyett az iroda ezt is el tudja intézni az utas helyett.

(A címlapkép Innen)


KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.