300 ezer euró jut idén a V4 országok turizmusának támogatására

A turizmust is befolyásoló migránskérdés és a terrorfenyegetettség kihívásai felértékelik a régiós összefogásokat, melyek különösen sikeres példája a Visegrádi Együttműködés országainak 2004 óta tartó turisztikai együttműködése – hangsúlyozta Lepsényi István államtitkár azon a sajtótájékoztatón, melyet a V4 országok turisztikai együttműködésének eredményeiről, terveiről tartottak Prágában, a tagországok magas szintű turisztikai kormányzati vezetőinek és marketingszervezeteinek éves csúcstalálkozóján. A V4-ek közös turisztikai akciótervében idén különös hangsúllyal szerepel régiónk mint biztonságos úti cél népszerűsítése.

A Visegrádi Együttműködés soros elnökségét Csehország adja június 30-ig, így a tagországok hagyományos turisztikai csúcstalálkozójának Prága adott otthont. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2004 óta működik együtt, hogy közösen növeljék a távoli piacokról érkező vendégeik számát. Február 16-án a V4 országok marketingvezetői vitatták meg ez évi terveiket, majd a rá következő napon a turisztikai állami vezetők erősítették meg szándékukat a tanácskozás jegyzőkönyvének ünnepélyes aláírásával, a 2016-ra szóló közös marketingterv teljesítésére.

Verseny helyett együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára az eseményen emlékeztetett rá: az elmúlt évek tapasztalatai bebizonyították, hogy különösen a távoli piacokon nem a versenyé, hanem az együttműködésé kell, hogy legyen a főszerep. Napjainkban, amikor a régiók szerepe egyre inkább felértékelődik, összehangolt munkával még jobb eredmények elérésére lehetünk képesek közösen. Az orosz vendégforgalom valamennyi tagországot érintő visszaesésének megállítása mellett a távol-keleti piacok közös megszólítása is hatékonyabb a V4-ek együttes fellépésével.

A magyar turizmus újabb rekordévének számaiban, kiváló eredményeiben vitathatatlan szerepe van a V4-es együttműködésnek. Mindezt jól mutatja, hogy a kiemelt V4 célpiacokról, Kínából és Indiából érkező turistaforgalom bővült a legdinamikusabban Magyarországon a tavalyi évben.

Fókuszban a kínai turisták

A vendégekért folyó globális versenyben a legfőbb küldőpiaccá előlépett Kína turistáinak megnyerése áll a célkeresztben. A több mint 10 éves múltra visszatekintő V4-es kooperáció példaértékű lehet a csupán 2014 óta működő Kína – közép- és kelet-európai országok együttműködése számára is. Ez fordítva is igaz: a Kína-KKE együttműködés a visegrádi országok számára is jó lehetőséget kínál arra, hogy a világ legnagyobb küldőpiacán egységes alrégióként, négy országot lefedő programcsomagok révén még erőteljesebben vétessék észre magukat – tette hozzá az államtitkár.

Erre kiváló alkalmat teremt egyébként, hogy a 2016. március 3-6. között Budapesten megrendezésre kerülő Utazás kiállítás díszvendége Kína lesz. Lepsényi István a turisztikai csúcstalálkozón megragadta az alkalmat arra is, hogy a rendezvényre invitálja a V4 országok turisztikai kormányzati és marketingvezetőit.

A Magyar Turizmus Zrt. keretein belül működő Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ házigazdájaként Magyarország a 16 közép- és kelet-európai ország és Kína részvételével szakmai konferenciát szervez, valamint lehetőséget biztosít a turisztikai üzleti szakemberek piaci kapcsolatainak bővítésére is.

A V4-ek turisztikai tanácskozásának témái között a turizmus és biztonság kérdésének összegfüggései mellett, magyar felvetésre, a megosztáson alapuló gazdaság turizmust érintő kihívásai is hangsúlyosan szerepeltek.

Közös munka Amerikában és Ázsiában

A V4 országok 2016. évi közös turisztikai marketingtervét szintén február 16-án, a csúcstalálkozó keretében írták alá. A dokumentumot magyar részről dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója látta el kézjegyével. A közös szakmai tevékenység az amerikai és az ázsiai kontinensre terjed ki, ezeken belül az Amerikai Egyesült Államokban, Latin-Amerikában, Oroszországban, a FÁK-országokban, Kínában, Indiában, Dél-Koreában, egyes délkelet-ázsiai országokban és a Perzsa-öböl menti országokban valósítanak meg közös marketingakciókat a négy ország turisztikai marketingszervezetei.

Az akciók között elsősorban szakmai prezentációk és workshopok, roadshow-k, lakossági promóciós kampányok és tanulmányutak szerepelnek. Ezek mellett fontos feladat a Discover Central Europe website karbantartása, a V4 régióba irányuló turisztikai vendégforgalom mérésére szolgáló statisztikai adatgyűjtés és feldolgozás, a közös brandépítés és termékfejlesztés folytatása.

Mobilapplikáció az egyéni utazóknak

A magyar kezdeményezésre 2014-ben elindított termékfejlesztésnek, a visegrádi országok fővárosainak felkeresését egyéni utazók számára megkönnyítő városnéző mobiltelefonos alkalmazásnak már több nyelvi verziója (orosz, kínai) is elkészült. Az újabb verziók fejlesztéséért továbbra is Magyarország a felelős. A konkrét feladatokat és a hozzájuk kapcsolódó költségeket is tartalmazó 2016-os marketingtervben a mobilapplikáció fejlesztése mellett Magyarország egy több várost érintő kanadai, egy moszkvai és egy szentpétervári roadshow, valamint két sajtótanulmányút megszervezését vállalta magára.

Dr. Faragó Péter a szakmai egyeztetés során kiemelte, hogy az invitatív marketingtevékenység mellett a turisztikai bevételek növelése, valamint a turisztikai kis- és középvállalkozások üzletszerzésének elősegítése a közös cél. A vezérigazgató a szakmai konferencián javaslatot tett arra, hogy a távoli országok piacain végzett marketingaktivitások mellett a V4 országok egymás közötti forgalmának a növelése is kiemelt cél legyen.

Több mint 300 ezer euró a régió turizmusának támogatására

Mintegy 302 ezer eurót költ az idén közösen a négy visegrádi ország a régió idegenforgalmának támogatására - közölte Klára Dostálová, a cseh regionális fejlesztési miniszter helyettese szerdán Prágában, miután Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia képviselői aláírták az együttműködésről szóló megállapodást.

A támogatás a visegrádi térség népszerűsítésére és képviseletére szolgál, elsősorban Ázsiában. "A visegrádi országok közös népszerűsítésének a távoli országokban, mint például Indiában, Kínában és általában Ázsiában van értelme. Ugyanakkor régiónk számára az Egyesült Államok, Kanada vagy Brazília is kezdenek érdekesek lenni. Dél-Amerika szintén érdeklődik régiónk iránt. Ezek az országok gazdasági növekedést mutatnak ki, és nő a turizmus iránti érdeklődés. Akcióink ezért kiemelten ezekre a távoli célpontokra irányulnak" - fejtette ki Klára Dostálová.

Elmondta, hogy tavaly a V4-ek népszerűsítésére szánt összeg az ideinél magasabb, 346 ezer euró volt. "Nem az a cél, hogy költségvetésünket minden évben növeljük. Tavaly azért volt magasabb a keret, mert akkor kezdtük el propagálni a Discover Central Europe márkát" - mutatott rá a cseh miniszterhelyettes.

Az idei év egyik kiemelt feladata visszahódítani a gazdasági válság miatt Közép-Európát jórészt elhagyó orosz vendégeket. Ennek érdekében a V4-ek részt vesznek több idegenforgalmi vásáron Oroszországban és volt szovjet köztársaságokban - derült ki a találkozón.

Forrás: MTI


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.