Közlekedés
dr. Forrai Tamás
„Nagy visszatérő lennék?” – gondolkodik el a kérdésen. – „Aligha hinném. Inkább olyan valaki, aki a jogi egyetem elvégzése után egy és ugyanazon a munkahelyen dolgozik immár több mint 30 éve.” „És a finnországi időszak?” – vetem közbe. „Hiszen az is a Malév kötelékében történt” – feleli dr. Forrai Tamás, aki idei, nyári hazatérése után újból átvette a magyar légitársaság 100 százalékos tulajdonában lévő Malév Air Tours Kft. irányítását.
Molnár Gabriella
Erdélyben egy hét alatt hatszor lerobbant autóbusz indította el a karrierjét. Hogyan? Akkoriban még mint a Budapest Tourist kiutaztató referense kellett itthonról intézkednie, majd az egészről rövid, lényegre törő jelentést írnia. Ekkor figyeltek fel főnökei képességeire. Ma – immár 15 éve – a Blaguss-Volánbusz ügyvezető igazgatója, két éve a MUISZ elnöke.
Lehetőségek és fizetések
Nincsenek könnyű helyzetben ma az utazási irodák. Ezért még sosem volt ennyire fontos az ügyfél megnyerése, megtartása. Ez a közvetlen eladást végző pultosokon igen nagymértékben múlik. Sokat kell tudniuk, ezernyi részlettel kell tisztában lenniük, idegen nyelveket kell beszélniük, ezenkívül ismerniük kell a modern irodatechnikát, és rendelkezniük kell kommunikációs készséggel. Az elvárásokhoz képest milyen képzési, fizetési és karrierlehetőségekre számíthatnak az irodák dolgozói? Európai körképünk következik.
Kilábalás a válságból?
Március közepén hozta nyilvánosságra a Lufthansa konszern 2001. évi eredményét. A korábbi években folyamatosan nyereségesen működő, tavaly részvényenként 0,60 euró osztalékot fizető részvénytársaság a 2001. évben 591 millió eurós üzleti veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A társaság működési eredménye ugyan 20 millió euró pluszt mutat, de a terven felüli értékcsökkenés, a vendéglátó üzletágban elszenvedett veszteségek és a negatív nettó eredményeként a záró mérleg messze elmarad az egy évvel ezelőtt realizált 1,2 milliárd eurós nyereségtől.
Ki jön? És ki jön vissza?
Mit szeretnek Magyarországon a külföldi fiatalok? – erre a kérdésre keresték a választ a Magyar Turizmus Rt. külföldi képviselet-vezetői Zánkán.
Beutaztatók nemzetközi találkozója
Idén 11. alkalommal került megrendezésre Magyarország legnagyobb turisztikai workshopja, a Welcome to Hungary. A magyar szakma 82 kiállító céggel várta az érdeklődőket, majd a „reverse” workshop keretein belül a külföldi résztvevők fogadták hazánk turisztikai szakembereit, vállalkozóit.
Itt az átfogó szemléletváltás ideje
Budapesten tartotta munkatársainak éves találkozóját a világ egyik legnagyobb globális disztribúciós rendszere (GDS), a Worldspan. Ez alkalommal hazánkba látogatott Paul J. Blackney, az atlantai székhelyű cég elnök-vezérigazgatója is. Az American Airlines, a Delta és a NorthWest tulajdonában lévő óriáscég a világon jelenleg a negyedik helyet foglalja el, az elektronikus kereskedelemben azonban világelső. A Worldspan Magyarországon foglalások tekintetében a második, a használó irodák számát tekintve pedig a harmadik helyen áll a piacon.
Mindenkinek jó – a szervezőknek nehéz
Közhely: ahhoz, hogy a turista jöjjön, maradjon és költsön, jó szállodánál, jó étteremnél és jó utazási irodánál is több kell. Vonzó imázs, hogy jöjjön, továbbá sok-sok nívós program, hogy maradjon is.
Hogyan hosszabbítsuk meg a szezont?
Nemzetközi Turisztikai Konferenciát szervezett a Savonai Kereskedelmi, Mezőgazdasági és Iparkamara (Camera di Commercio Industria Artigianato e Agricoltura di Savona) az olasz Riviéra egyik csodálatos kisvárosában, Loanóban, s erre a konferenciára a 2heti turizmus is meghívást kapott. A konferencián természetesen a tartomány, Liguria problémáiról esett szó, ám mielőtt még bárki azt gondolná, Olaszország messze van, nekünk is van elég bajunk, hadd mondjam el: Liguriában kísértetiesen hasonló gondokra keresik a megoldást, mint például nálunk a Balaton mentén. Ezért a loanói konferencia nekünk is számos tanulsággal szolgálhat.
Hogyan tovább légi közlekedés?
Hogyan tovább légi közlekedés? 2001. szeptember 11. nemcsak a világpolitikában, az emberi értékrendek kusza világában, hanem a légi közlekedésben is történelmi fordulópontot jelentett. Valljuk meg, az iparág a Reagan elnök által meghirdetett deregularizáció óta keresi, és nem találja a helyét.
Rövid út a télbe
Az Osztrák Idegenforgalmi Hivatal a Magyarországhoz legközelebb fekvő és ezért a magyarok által leginkább látogatott osztrák tartomány bőséges téli kínálatát mutatta be január elején az újságíróknak.
Turisztikai szoftverek
Egyre kevésbé jellemző a hazai utazási irodákra, hogy kockásfüzetekben vezessék a nyilvántartásukat. A szakma jellegzetességei miatt számukra egészen speciális programok szükségesek. Kevés olyan rendszer van, amelyik megfelel a turisztika igényeinek, ezért mutatunk be két hazai fejlesztésű szoftvert.
Szezonzárás az utazási irodáknál
Nemrégiben, 40. számunkban áttekintést adtunk arról, milyen eredménnyel zárták a hazai utazásszervezők az idei nyarat. Az alábbiakban folytatjuk összeállításunkat.
Mauritius, luxusálom az óceán közepén
A kilencvenes évek változásai, a piacgazdaság kialakulása és egy vékony, ámde rendkívül fizetőképes réteg megjelenése új távlatokat nyitott az utaztatási piacon. Egyre többen érdeklődnek távoli, egzotikus célpontok után, s ami lényegesebb, a kereslet valódi: meg is tudják fizetni az utazás borsos árát.
Szezonzárás az utazási irodáknál
Tíz éve minden nyári szezonzárás azt mutatja, nőtt az utazási kedv. Többen és többször utazunk, s már régóta nem a magyar nyelvű idegenvezetett utak a kedvesek. A nyelvismeret biztonságot ad, ezért a turisták sok esetben csak szállásfoglalásért folyamodnak az utazási irodák munkatársaihoz. Azt viszont, hogy hová utazunk, a politika és a divat határozza meg. Horvátországnak évekbe tellett, amíg elvesztett vendégeit visszacsalogatta. Ebben az évben viszont rekordot döntött, hiszen már a szezon elején foglaltak voltak a szállodák. Júliusban, augusztusban egy gombostűt is alig lehetett leejteni a horvát tengerparton. Izrael az idén jelentős viszszaesést könyvelhet el, míg a spanyolok – a terrortámadások ellenére – nem panaszkodtak a látogatók számának csökkenésére. Sorozatunkban a nagyobb utazási irodák számolnak be forgalmuk alakulásáról és az utazási divat változásáról.
Hangulatjelentés a fedélzetről
Nemrégiben négy napot tölthettem a Princess Cruises legújabb hajóján, a Golden Princessen, mely ugyan május óta a 12 napos Barcelona–Isztambul mediterrán utat járja, keresztelőjére azonban csak októberben kerül sor az USA-beli Ft. Lauderdale-ben.
Hátrányos helyzetű biciklisták
Hátrányos helyzetű biciklisták
Békés rejtett kincsei
Békés rejtett kincsei
Utazási irodák a nemzetközi turizmusban
Utazási irodák a nemzetközi turizmusban
Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól
Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól
Múlt és jövõ Szicíliában
Múlt és jövõ Szicíliában
Internet kontra utazási irodák
Internet kontra utazási irodák
Még szigorúbb számviteli szabályok
A számvitelrõl szóló új törvény szerkezetileg, felépítésében és elveiben lényeges változásokat hozott, annak ellenére, hogy több tekintetben változatlan szabályokat is tartalmaz.
Széthúzódott a szezon
Széthúzódott a szezon
Békés rejtett kincsei
Békés rejtett kincsei
Diákokat is vár Fejér megye
Diákokat is vár Fejér megye
Vendégül láttuk a svájci kollégákat
Vendégül láttuk a svájci kollégákat
Még szigorúbb számviteli szabályok
Még szigorúbb számviteli szabályok
Rodoszi dosszié
Rodoszi dosszié
Hóshow-jubileum
Hóshow-jubileum
Magyarok szilveszterező kedve
Magyarok szilveszterező kedve